Turystyka jako gospodarka doświadczeń

Pragnienie doświadczania motywuje do odbywania podróży. Stanowi także inspirację do kreowania oferty. Takiej, która najlepiej odpowie na potrzeby turystów.

 

 rt 2019 11a 20

  O świadomości rynku dotyczącej gospodarki doświadczeń rozmawiali w październiku w Świdnicy na Dolnym Śląsku przedstawiciele krajowej branży turystycznej. Podczas odbywającej się tam jednej z największych w i najważniejszych w Polsce konferencji „Turystyka w czasach experience economy”, będącej pokłosiem organizowanego w 2016 r. Kongresu Turystyki Polskiej, słowo „doświadczenie”, „doświadczenia” oraz „doświadczanie” odmieniano przez wszystkie przypadki. W licznych dyskusjach podkreślano, że doświadczenia zwiększają satysfakcję turysty, przekładają się na efekty ekonomiczne rynku, a także determinują jakość oferowanych na nim produktów i usług. 

Ponad 300 stałych bywalców

W tegorocznej jesiennej ogólnopolskiej konferencji dla sektora turystycznego, którą Świdnica przygotowała już po raz piąty, wzięło udział ponad 300 uczestników z całej Polski – wśród których znalazło się wiele osób uczestniczących w tym wydarzeniu od początku jego organizacji. Byli wśród nich m.in. przedsiębiorcy, przedstawiciele samorządów terytorialnych, samorządów gospodarczych, organizacji pozarządowych działających w sektorze turystyki, pracownicy i menedżerowie biur i agencji podróży, piloci i przewodnicy wycieczek, krajoznawcy, marketingowcy i specjaliści promocji, uznani eksperci branży oraz nowe osoby wchodzące na rynek, a także przedstawiciele świata nauki, dla których turystyka jest źródłem badań naukowych. Przez dwa dni podczas sesji plenarnych, warsztatowych, paneli dyskusyjnych, wizyt studyjnych wymieniali się doświadczeniami, dobrymi praktykami, sugestiami, a podczas networkingów nawiązywali cenne kontakty, które mają szansę zaowocować nowymi rozwiązaniami w sferze turystycznego biznesu. Do tematyki konferencji wprowadziły uczestników interesujące referaty programowe, które w tym roku wygłosili przedstawiciele świata nauki i jednocześnie praktycy branży turystycznej: Armin Mikos von Rorhseidt (profesor, pilot wycieczek i właściciel biura podróży), Magdalena Kachniewska (profesor SGH, menedżer i doradca biznesu), Andrzej Rapacz (profesor UE, ekspert dla przedsiębiorstw turystycznych i samorządów) i Andrzej Stasiak (dr UŁ). 

Bogaty program, burzliwe dyskusje

Program wydarzenia jak zwykle był bardzo napięty. Skupiał się wokół trzech bloków, dotyczących innowacji w turystyce, roli dziedzictwa niechcianego oraz rosnącej w siłę turystyki sportowej, powodującej, że sam sport jako zjawisko masowe przestaje być postrzegany tylko i wyłącznie przez pryzmat funkcji konsumpcyjnej, a bierze udział w tworzeniu turystyki i rozwijaniu ruchu turystycznego. Merytoryczną część konferencji rozpoczął dynamiczny i burzliwy...


Wydanie: 11/2019, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail