Wielka Brytania, Chile, Ukraina, Słowenia, Rumunia, Francja, Włochy i Polska to kraje, z których pochodzili eksperci warszawskiej edycji MADE FOR Restaurant. Ponad 360 uczestników, 250 restauratorów i szefów kuchni, 27 firm wystawienniczych, 15 degustacji od szefów kuchni i barmanów, 10 godzin intensywnych prelekcji, warsztatów i dyskusji. Tematy od problemów społecznych dotykających branżę, po narzędzia biznesowe, chwyty marketingowe i gastrofizyczne.
W oryginalnej i intrygującej przestrzeni Centrum Praskiego Koneser przedstawiciele branży gastronomicznej oraz wielbiciele kulinariów spotkali się, aby czerpać inspiracje i zdobywać wiedzę przekazywaną przez ekspertów z Polski i zagranicy. W duchu międzynarodowych innowacji, uczestnicy zgłębiali tematy, takie jak gastrofizyka, neuromarketing, edukacja, mikroorganizmy, digitalizacja czy biznesowa ekspansja. Wydarzenie podzielone było na trzy strefy: Inspiracji, Biznesu i Degustacji, które pozwoliły na zaczerpnięcie światowych trendów.
Zgromadzonych gości przywitali Monika Piwońska z Centrum Praskiego Koneser, restauratorzy Konesera Daniel Pawełek (Koneser Grill) i Andrzej Nizio (ZONI) oraz Agnieszka Małkiewicz, Prezes Zarządu FOR Solutions, organizatorka konferencji MADE FOR Restaurant. Monika Piwońska zwróciła uwagę gości na wyjątkowość Konesera, która idealnie wpisuje się w tematykę spotkania ,,Innowacje – prowokacje”. Moderatorem Strefy Inspiracji, był uznany dziennikarz i pisarz kulinarny, Łukasz Modelski.
W podróż po światowych innowacjach zaprosił uczestników podczas pierwszej prelekcji Krzysztof Kaliciński z Akademii im. Leona Koźmińskiego. Dostawy jedzenia za pomocą dronów, specjalnie wydzielone pasy delivery na jezdni dla samochodów dostawczych, bezosobowe restauracje i roboty zamiast kucharzy - to również sposoby radzenia sobie właścicieli restauracji z brakiem personelu – zauważył Kaliciński. O technologicznych ulepszeniach w pracy hoteli i punktów gastronomicznych opowiadał Marcin Wajda
z Winterhalter. Analizując powody, dla których wielu restauratorów decyduje się na automatyzację i robotyzację procesów w kuchni, wskazał nie tylko kwestie oszczędności, ale także personalne. Swoje wystąpienie zakończył cenną puentą - Nie wszystkie innowacje są dobre dla Twojego biznesu.
Jak prowadzić ponad 40 restauracji, podróżując między Polską a Ukrainą? O międzynarodowej ekspansji opowiadał Dmytro Borysov, ukraiński biznesmen, właściciel wielu restauracji w Polsce i na Ukrainie, m.in. Kanapa, Barsuk i Bilyi Nalyv. W swoim wystąpieniu podkreślał, że przy zakładaniu restauracji, czy to pierwszej, czy kolejnej, liczą się wartości, takie jak miłość i szacunek do ludzi oraz ekologia. Ekspert zwrócił również uwagę na kolejne części składowe sukcesu restauracji - zaplecze techniczne i finansowe oraz wsparcie współpracowników i rodziny.
Uczestnicy konferencji mieli też wyjątkową okazję wysłuchać ,,ojca gastrofizyki” Charlesa Spence’a z University of Oxford. Wybitny naukowiec przekonywał...