Przepis MAKRO Polska na odpowiedzialny biznes

2020-01-02

Polityka ochrony środowiska, ograniczenia w zakresie chłodzenia, ogrzewania i klimatyzacji hal, wymiana oświetlenia na energooszczędne, budowanie zbiorników retencyjnych oraz prowadzenie zrównoważonego łańcucha dostaw – to tylko niektóre z działań prowadzonych przez MAKRO Polska w ramach strategii zrównoważonego rozwoju.

Wizja przyszłości MAKRO opiera się o ideę angażowania się w odpowiedzialne tworzenie wartości dla ludzi i naszej planety. Strategia zrównoważonego rozwoju sieci hurtowni skupia się natomiast na dopasowywaniu oferty firmy, wspieraniu jej profesjonalnych klientów z sektorów HoReCa i handlu tradycyjnego oraz na poprawianiu skuteczności operacyjnej w obszarze ochrony środowiska naturalnego.

W kontekście oferty MAKRO Polska od lat dba o redukcję odpadów i eliminację zanieczyszczeń. Od 2015 roku firma zredukowała zużycie plastiku o 116 mln ton, w szczególności dzięki systematycznemu zmniejszaniu wielkości butelek wody marki własnej ARO (wraz z korkiem). Tylko w ubiegłym roku finansowym firma zredukowała o około 8 tys. ton zużycie surowców, m.in. papieru, drewna, folii, baterii oraz metalu do produkcji sprzedawanego wolumenu produktów.   

MAKRO prowadzi politykę środowiskową dotyczącą materiałów opakowaniowych, rezygnując m.in. w przypadku produktów marki własnej z folii PCV. Wchodzący w skład folii polichlorek winylu stanowi bowiem szkodliwe tworzywo zakłócające proces przetwarzania tworzyw sztucznych. We wrześniu br. wprowadzono także papierowe opakowania dla świeżych ziół w doniczkach – bazylii oraz mięty – zmniejszając tym samym o 3 tony rocznie produkcję plastiku. Z kolei jednym z rozwiązań i udogodnień ekologicznych, które firma planuje wprowadzić w następnym roku, są doniczki na zioła wykonane z bryły korzeniowej. 

Certyfikacja w zakresie zrównoważonego...


Komunikaty Branżowe
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail