Polityka ochrony środowiska, ograniczenia w zakresie chłodzenia, ogrzewania i klimatyzacji hal, wymiana oświetlenia na energooszczędne, budowanie zbiorników retencyjnych oraz prowadzenie zrównoważonego łańcucha dostaw – to tylko niektóre z działań prowadzonych przez MAKRO Polska w ramach strategii zrównoważonego rozwoju.
Wizja przyszłości MAKRO opiera się o ideę angażowania się w odpowiedzialne tworzenie wartości dla ludzi i naszej planety. Strategia zrównoważonego rozwoju sieci hurtowni skupia się natomiast na dopasowywaniu oferty firmy, wspieraniu jej profesjonalnych klientów z sektorów HoReCa i handlu tradycyjnego oraz na poprawianiu skuteczności operacyjnej w obszarze ochrony środowiska naturalnego.
W kontekście oferty MAKRO Polska od lat dba o redukcję odpadów i eliminację zanieczyszczeń. Od 2015 roku firma zredukowała zużycie plastiku o 116 mln ton, w szczególności dzięki systematycznemu zmniejszaniu wielkości butelek wody marki własnej ARO (wraz z korkiem). Tylko w ubiegłym roku finansowym firma zredukowała o około 8 tys. ton zużycie surowców, m.in. papieru, drewna, folii, baterii oraz metalu do produkcji sprzedawanego wolumenu produktów.
MAKRO prowadzi politykę środowiskową dotyczącą materiałów opakowaniowych, rezygnując m.in. w przypadku produktów marki własnej z folii PCV. Wchodzący w skład folii polichlorek winylu stanowi bowiem szkodliwe tworzywo zakłócające proces przetwarzania tworzyw sztucznych. We wrześniu br. wprowadzono także papierowe opakowania dla świeżych ziół w doniczkach – bazylii oraz mięty – zmniejszając tym samym o 3 tony rocznie produkcję plastiku. Z kolei jednym z rozwiązań i udogodnień ekologicznych, które firma planuje wprowadzić w następnym roku, są doniczki na zioła wykonane z bryły korzeniowej.
Certyfikacja w zakresie zrównoważonego...