Rewolucja i trendy w branży podczas WorldFood Poland

2020-02-14

W ciągu ostatnich 20 lat polski sektor spożywczy przeszedł znaczące przeobrażenia, a dzięki stałemu rozwojowi technicznemu, technologicznemu i organizacyjnemu, Polska jest ósmym eksporterem żywności spośród państw UE, a ponadto oferuje duży potencjał dla produkcji żywności ekologicznej. W 2019 r. wpływy z eksportu znacząco się zwiększyły o blisko 7 proc. do prawie 32 mld euro, wobec 29,7 mld euro w 2018r., jak podaje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Co daje taki rozpęd polskiej branży spożywczej i jakie zmiany może przynieść 2020 rok?

WorldFoodPoland 2019 1002

Eksperckie raporty i analizy wskazują trendy, o których wielokrotnie mówiono na kongresach, konferencjach i seminariach w poprzednim roku. Fachowcy od handlu i marketingu skupiają się na szybkim dotarciu do konsumenta z coraz bardziej oryginalnymi produktami pod hasłem „zdrowo, smacznie, tradycyjnie, w opakowaniu ekologicznym, z krótkim składem na etykiecie”. Ale nie tylko jakość produktu jest ważna. Ważny staje się sposób dotarcia i forma płatności - wygodne dla konsumenta - podkreśla ekspert rynku, Andrzej Faliński z Forum Dialogu Gospodarczegoi wskazuje na kilka czynników zmieniających rynek, o których m.in. będziemy rozmawiać podczas WorldFood Poland.

Gwałtowne przyspieszenie digitalizacji

Szacuje się, że już ok 7% rynku detalicznego to różne formy e-commerce. Nastąpił gwałtowny wzrost e-sprzedaży żywności, a spotęgowały to niedziele bez handlu i rozwój oferty logistycznej. IT tworzy nową jakość uczestniczenia w rynku i poznawania go poprzez uaktywnienie i stabilizację wirtualnego kanału sprzedaży i dostawy. Procesowi digitalizacji działań służy narastająca intensywność konkurencji, reorganizacji firm, procesy koncentracyjne w handlu i produkcji. IT rozwija się na wszystkich typach powierzchni handlowych, stymulując strategie oparte o automatyzację operacji handlowych.

Rozwój sprzedaży...


Aktualności
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail