20 kwietnia 2020r. staruje ogólnopolska kampania skierowana do branży HoReCa, tym razem mająca na celu propagowanie idei zrównoważonego rozwoju i „less waste”. Nasze czasopismo jest patronem medialnym wydarzenia.
Naukowcy przewidują koniec ludzkości na 2050 r., kiedy to temperatura powietrza powiększona o 2 st. C roztopi lodowce i ostatecznie zablokuje dostęp do wody pitnej. Stan alarmowy ogłoszony jest już od lat, jednak jeśli wciąż nic nie zmienimy w naszym podejściu, po prostu wyginiemy. Nadszedł czas na zmiany. Dojrzała do nich również branża gastronomiczna. Część z nich to już nie tylko dobra wola, ale regulowane i nałożone prawem obowiązki, od których nie można się już uchylać. W duchu tej rewolucji w kwietniu odbędzie się pierwsza w tym roku konferencja gastronomiczna MADE FOR Restaurant. Będziemy mówić o sposobach na przetrwanie - tych dosłownych (biznesowych) i w kontekście globu (ludzkości i środowiska).
Po raz pierwszy do dyskusji o sztuce przetrwania w gastronomii włączą się artyści. Tuż po konferencji w Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie odbędzie się premiera sztuki Jedzonko, stanowiąca słodko-gorzki komentarz do zjawisk obserwowanych w restauracjach. Merytoryczne wsparcie wykładom i warsztatom w ramach wydarzenia zapewnią twórcy książki „Less Waste Polska”. Konferencja MADE FOR Restaurant odbędzie się 20 kwietnia w należącym do Teatru im. Juliusza Słowackiego Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie. Partnerem wydarzenia jest Miasto Kraków - Europejska Stolica Kultury Gastronomicznej Kraków 2019.
Już po raz czwarty do Krakowa przybędą najważniejsi przedstawiciele polskiej gastronomii, którzy przeanalizują problemy dotykające branżę (m.in. marnotrawstwo żywności, nowe eko-prawo, zasadzki biznesowe czy zadziwiające zachowania gości) i przedstawią ich rozwiązania. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielą się również eksperci zagraniczni – Lara Gilmore (Osteria Francescana, Modena, Food For Soul), Sarah Canet (PR Manager...