Hotailors: 2 mln euro inwestycji, udział w programie rozwojowym SAP

2020-04-05

Polski start-up – światowy pionier obsługi podróży służbowych pracowników zewnętrznych, m.in. dla Google i Vodafone, przygotował plany rozwoju na czas kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa. Ogromną szansą jest udział w programie akceleracyjnym SAP –światowego giganta informatycznego. Firma podsumowała również ubiegły rok.

Hotailors2

2019 r. był dla Hotailors niezwykle udany:

  • zdobycie pięciokrotnie więcej klientów niż rok wcześniej
  • pozyskanie prawie 2 mln euro inwestycji
  • wyróżnienie przez prestiżowy branżowy serwis „PhocusWire” – TOP 25 najbardziej obiecujących start-upów kształtujących podróże służbowe w przyszłości
  • rozpoczęcie współpracy z Vodafone

Hotailors specjalizują się w obsłudze podróży służbowych pracowników zewnętrznych. – To ogromny rynek, którego dotychczas de facto nikt nie obsługiwał. Dzięki temu stajemy się atrakcyjnym partnerem dla największych światowych firm – tłumaczy Filip Błoch, prezes i współzałożyciel Hotailors. 

Dynamiczny rozwój Hotailors został zauważony przez SAP – informatycznego potentata, którego aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwami używa ponad 425 tys. dużych firm na całym świecie. W marcu polski start-up został zaproszony do programu akceleracyjnego tej firmy – SAP.iO Foundry.

Koronawirus: kryzys w branży podróży służbowych

Program SAP.iO Foundry jest szansą na rozwój własnych rozwiązań, ale też w pewnym sensie „drogą na skróty” na rynek amerykański, przez integrację z oprogramowaniem SAP. – Przed nami trzy miesiące wytężonej pracy. Ale możemy na rynku amerykańskim osiągnąć to, co normalnie zajęłoby nam lata – podkreśla Filip Błoch, prezes i założyciel Hotailors.

Pandemia SARS-CoV-2 zdecydowanie spowolniła, a nawet niekiedy całkowicie zatrzymała ruch w biznesie, co powoduje ogromne straty, również dla Hotailors. – Obecna sytuacja jest niezwykle trudna, jednak nasze rozwiązania mogą znaleźć miejsce dla siebie, ponieważ skupiamy wszystkie niezbędne elementy podróży służbowych w jednym miejscu. W czasach obecnego i przyszłego chaosu będą one kluczowe dla wielu firm. Tak samo jak kluczowa będzie digitalizacja pracy – podkreśla Filip Błoch. – Jesteśmy teraz w najlepszym możliwym miejscu, żeby wymyślić rozwiązania dla branży podróży służbowych na czas pandemii, ale również po zakończeniu kryzysu. Bo ten kryzys zmieni świat, a my dzięki współpracy z SAP.iO Foundry będziemy na te zmiany gotowi – dodaje.

SAP.iO Foundry: szansa na rozwój

W konkursie wzięły udział najbardziej obiecujące start-upy z całego świata. Hotailors – jako pierwsza polska firma – znaleźli się w zwycięskiej ósemce. – W czasie akceleracji, czyli przez najbliższe trzy miesiące, będziemy pracowali wspólnie ze specjalistami z SAP nad integracją naszych systemów. Będzie pozwalała w prosty sposób na inicjowanie podróży pracowników zewnętrznych angażowanych do tymczasowych projektów oraz błyskawiczną wymianę danych o aktualnych wydatkach, widocznych dla osób zarządzających budżetem. – tłumaczy Maciej Stopierzyński, dyrektor ds. technologii i współzałożyciel Hotailors.

SAP.iO Foundry jest pierwszym krokiem do włączenia Hotailors do oferty produktów SAP. Oznaczałoby to możliwość współpracy z ponad 425 tys. firm na całym świecie. Byłoby to korzystne dla wszystkich, ponieważ żadne z dotychczasowych narzędzi nie zapewnia takiej obsługi podróży służbowych pracowników zewnętrznych jak Hotailors. Dla przedsiębiorstw byłaby to ogromna oszczędność czasu, wzrost przejrzystości wydatków oraz lepsza możliwość planowania przyszłych budżetów. – Dla nas to szansa na natychmiastowy, szybki rozwój na rynku amerykańskim. Udział w SAP.iO Foundry może nam otworzyć drzwi do firm z listy Fortune 500 – podkreśla Filip Błoch.

Hotailors na świecie

Hotailors od prawie roku ma również swoje przedstawicielstwo w Luksemburgu. Jest to efekt sukcesu w konkursie ArchSummit w kwietniu 2019 r. i rozpoczęcia współpracy z Vodafone.

2019 r. udało się zakończyć z ponad 2,6 tys. aktywnych użytkowników i kilkudziesięcioma dużymi klientami, którzy dokonali łącznie ponad 2,5 tys. rezerwacji hotelowych i ponad 2,5 tys. rezerwacji podróży na łączną kwotę prawie 2 milionów euro.  Ponadto w 2019 r. Hotailors wzięli udział w najważniejszych eventach branży biznesowej: TechCrunch Disrupt w San Francisco, World Travel Market w Londynie, ProcureCon w Singapurze, Slush w Helsinkach czy ArchSummit w Luksemburgu, a na początku 2020 r. -  jako jedyna polska firma - w Business Travel Show w Londynie, jednym z największych wydarzeń branży podróży służbowych w Europie.

– W ubiegłym roku nabieraliśmy rozpędu. Dzięki udoskonaleniu naszego rozwiązania, na tym etapie rozwoju firmy jesteśmy gotowi, by wykonać następny krok. Kryzys spowodowany pandemią koronawirusa dotknął oczywiście całą branżę podróży służbowych, ale wiemy, co musimy zrobić, by wyjść z niego silniejsi niż obecnie – mówi Michał Szeksztełło, dyrektor operacyjny i współzałożyciel Hotailors. 

Pionierskie rozwiązanie

Hotailors wygrali udział w programie akceleracyjnym SAP.iO Foundry, gdyż ich rozwiązanie jest interesujące dla wszystkich wielkich firm – również klientów SAP. Polski start-up jest bowiem światowym pionierem w obsłudze podróży służbowych pracowników zewnętrznych.

 

Obecnie nie ma właściwie innych narzędzi, które to umożliwiają. Wydatki na delegacje zwykle pozostają poza faktyczną kontrolą przedsiębiorstw. Tymczasem rynek pracy zmienił się dramatycznie i firmy nie są w stanie poradzić sobie bez pracowników zewnętrznych: 

  • zatrudnianie pracowników zewnętrznych jest kluczowe i niezbędne, by pozyskać najbardziej poszukiwanych na rynku specjalistów, (za: SAP & Said School, 2018),
  • w ciągu ostatnich 10 lat nastąpiła ogromna zmiana: obecnie kontraktorami są specjaliści, a nie pracownicy produkcyjni, (za: Katz & Kreuger, 2016),
  • 44% wynagrodzeń w biznesie stanowią koszty zewnętrznych pracowników, (za: SAP & Said School, 2018),
  • 36 % pracowników w Stanach Zjednoczonych to kontraktorzy i freelancerzy, (za: Gallup, 2018).

Hotailors umożliwia firmom dostęp do kompletnej wiedzy na temat kosztów podróży służbowych pracowników zewnętrznych i realne zarządzanie nimi. Daje również kontrolę wydatków w czasie rzeczywistym. Co ważne Hotailors pozwala również objąć pracowników zewnętrznych firmową polityką podróży i zasadami bezpieczeństwa.

Rozwój technologii

2019 r. to także ciągły rozwój platformy Hotailors: 

  • wprowadzenie modułu sztucznej inteligencji i „machine learning”, podpowiadających najlepsze propozycje dla podróżujących, bazując na podstawie ich poprzednich wyborów
  • udostępnienie statystyk w czasie rzeczywistym, umożliwiające firmom pełną kontrolę budżetów
  • wprowadzenie obsługi podróży typu bleisure, czyli łączących wyjazdy służbowe z prywatnymi i łatwe dzielenie kosztów
  • rozszerzenie oferty hotelowej i lotniczej
  • wprowadzenie możliwości rezerwacji – poza samolotami – pociągów i autobusów (kilkudziesięciu przewoźników na całym świecie)
  • zautomatyzowanie procesów rezerwacji usług
  • wprowadzenie konfigurowalnych polityk podróży, redukujących czas i koszty potrzebnych na rezerwację podróży
  • umożliwienie podróży multi-city w ramach jednego wniosku o podróż dla wszystkich rodzajów usług

W planach na 2020 r. jest – poza dalszym udoskonaleniem platformy - stworzenie aplikacji mobilnej, która jeszcze bardziej ułatwi klientom Hotailors zarządzanie podróżami służbowymi.

– Naszym celem jest, by w jednym miejscu osoba podróżująca służbowo mogła zorganizować wszystko: od samolotu, pociągu, taksówki, hotelu, apartamentu i sali konferencyjnej aż po wizę, ubezpieczenie czy odszkodowanie za opóźnione loty – zaznacza Maciej Stopierzyński, dyrektor ds. technologii i współzałożyciel Hotailors.


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail