koronawirus

Dramatyczna sytuacja pracowników gastronomii

2020-10-28

W ostatnich dniach Stowarzyszenie STOP Nieuczciwym Pracodawcom odebrało szereg zgłoszeń od pracowników restauracji, kawiarni i barów – dotyczą one zwolnień z dnia na dzień, zamknięć lokali lub braku wypłaty wynagrodzenia czy wypłaty tylko cząstek pieniędzy. Skala problemu jest ogromna, znacznie większa niż wiosną i latem.

table 5265185 640

Z punktu widzenia Stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom to właśnie gastronomia jest najsilniej dotknięta konsekwencjami lockdownu. Branża ta nie wykaraskała się jeszcze z długów i problemów po pierwszej fali pandemii, a obecna sytuacja jest dla wielu firm prawdziwym „gwoździem do trumny”. Zarówno w sezonie wakacyjnym jak i po ogłoszeniu „drugiego lockdownu” dla gastronomii dociera do nas wiele sygnałów od pracowników, którzy mają opóźnioną wypłatę wynagrodzeń. Wiele pytań dotyczy tego jak odzyskać pieniądze od szefostwa, gdy firma zostaje zamknięta. – To obecnie nasz największy problem. Gastronomia i hotelarstwo znajdują się w dramatycznym momencie swojego istnienia – mówi Małgorzata Marczulewska, Prezes Stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom.

695 milionów zadłużenia całej branży.  „Obawiamy się, że drugi lockdown gastronomii sprawi, że szereg pracowników zostanie bez pieniędzy”

  - Sytuacja w branży jest poważna. Według statystyk Rejestru Dłużników BIG Info Monitor zadłużenie gastronomii wynosi 695 milionów złotych, wzrost długu w porównaniu pierwszego kwartału z...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail