Sezon na steki

2014-05-06

Przyszedł czas na nowalijki, wegetarianie polują na szpinak, szczaw i bób, a mięsożercy zatopiliby zęby w soczystym mięsie. Knajpy otwierają ogródki, sezon gastronomiczny rozkwita. Działkowicze polerują ruszty, a mieszczuchy, nie chcąc czekać pół dnia na kawałek steku podczas proszonego grilla, wyruszają do restauracji. Co powinni wiedzieć o wołowinie, zanim ją zamówią?

3

Alternatywą dla grilla w ogródku są restauracje o profilu mięsnym. Problem w tym, że nazwa steakhouse nie zawsze gwarantuje wysoką jakość mięsa, a enigmatyczne dla wielu klientów restauracji elementy wołowiny i rodzaje jej cięć, nie dają obrazu tego, co znajdzie się ostatecznie na talerzu. Na co więc zwrócić uwagę w lokalu i co warto wiedzieć o stekach aby nie zamówić drogiej i niejadalnej podeszwy?

Rasowa krowa

Wysoka cena steku w restauracji nie zawsze jest wykładnikiem jego jakości. Dobry stek oczywiście musi swoje kosztować, ale warto wiedzieć, co składa się na jego koszt. Po pierwsze – pochodzenie mięsa. Bardzo często restauracje promują się np. „argentyńską wołowiną”, nie podając rasy krów z której pochodzi mięso. To tak, jakby sprzedawać francuskie wino bez podania szczepu i regionu pochodzenia. Istnieje wiele ras, z których pozyskiwana jest wołowina kulinarna: Limousine i Charolaise (FR), Piemontese (I), Simental (CH), Black Angus, Highland (GB), Hereford (UK), Wagyu (J), wiele z nich hoduje się także w Polsce. Wołowina kulinarna różni się bowiem od mlecznej – przydrożnej krasuli żaden smakosz nie tknie. – W Polsce hodowle bydła ras mięsnych są mniej popularne niż hodowle krów mlecznych – mówi Bartłomiej, hodowca z kielecczyzny. –...

Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail