przewoźnicy

Air France będzie testował aplikację weryfikującą test na COVID-19

2021-02-19

11 marca 2021 ruszy 4-tygodniowy program pilotażowy na 2 trasach Air France: Paryż (CDG) – Gwadelupa (Pointe-à-Pitre) oraz Paryż (CDG)-Martynika (Fort-de-France)

AirFrance 

Od początku kryzysu spowodowanego przez pandemię COVID-19 przepisy dotyczące podróży ewoluują i wielokrotnie się zmieniają. Przedstawienie negatywnego wyniku testu na COVID-19 jest obecnie obowiązkowe w przypadku większości podróży międzynarodowych, a przeprowadzana na lotniskach weryfikacja tych testów, często przedstawianych w formie papierowej, zajmuje dużo czasu.

Aby usprawnić podróż i skrócić czas procedur na lotnisku, Air France planuje uruchomienie pilotażowego programu, testującego aplikację pod nazwą ICC AOKpass, która została stworzona przy współpracy z MedAire / International SOS.

ICC AOKpass to aplikacja mobilna dostępna na smartfony, która umożliwia pasażerom bezpieczne przechowywanie wyników testów na COVID-19 wykonanych w jednym z laboratoriów partnerskich. Pasażerowie posługujący się aplikacją będą mogli  przedstawić służbom kontrolnym na lotnisku wynik swojego testu w formie elektronicznej (w aplikacji), zamiast papierowego zaświadczenia. ICC AOKpass zapewnia bezpieczną weryfikację, zgodnie z przepisami kraju docelowego, poprzez sieć zabezpieczoną technologią blockchain.

11 marca b.r. Air France rozpocznie 4-tygodniowy okres testów, we współpracy z Paris Aéroport. Testem będą objęte loty na dwóch trasach: Paryż (CDG ) - Fort-de-France (Martynika) oraz Paryż (CDG) – Gwadelupa (Pointe-à-Pitre) Pasażerowie nie będą mieli obowiązku posiadania aplikacji na wspomnianych trasach, a testowanie będzie realizowane na zasadzie dobrowolności. Przewoźnik chce sprawdzić działanie aplikacji w rzeczywistych warunkach oraz poznać opinie klientów na temat tego rozwiązania. Air France podzieli się spostrzeżeniami zebranymi w fazie testowej z innymi liniami lotniczym z sojuszu Skyteam, które obecnie też testują różne rozwiązania do cyfryzacji dokumentów medycznych.

Air France i KLM są za ujednoliceniem i cyfryzacją dokumentów medycznych pasażerów względem COVID-19, pod warunkiem, że będzie to zgodne z prawem, a dane - w pełni bezpieczne. Cyfryzacja może w szczególności pomóc w usprawnieniu podróży klienta przez lotnisko i zapobieganiu oszustwom.

 


Aktualności

To też może Cię zainteresować







W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail