koronawirus

Maciej Rogowski: Jeśli są środki, to czas na inwestycje się zawsze znajdzie

2021-04-12

Sytuacja związana z pandemią obnażyła przede wszystkim to, jak bardzo nie byliśmy na podobne sprawy przygotowani. Oczywiście nie można wymagać od ludzi, aby 24 godziny na dobę byli przygotowani na wojnę, a pandemia w pewnym sensie taką gospodarczą wojną się stała. Nikt rok temu nie spodziewał się, że jego marzenia, plany i pieniądze mogą w tak błyskawiczny sposób przepaść lub kompletnie zmienić swój wizerunek - mówi Maciej Rogowski z Berio Consulting podczas rozmowy opublikowanej w najnowszym numerze "Restauracji". 

rs 2020 06cd 34

Jak ocenia pan sytuację polskiej gastronomii i zmiany, które rozpoczęły się w niej rok temu wraz z ogłoszeniem światowej pandemii?

 Sytuacja związana z pandemią obnażyła przede wszystkim to, jak bardzo nie byliśmy na podobne sprawy przygotowani. Oczywiście nie można wymagać od ludzi, aby 24 godziny na dobę byli przygotowani na wojnę, a pandemia w pewnym sensie taką gospodarczą wojną się stała. Nikt rok temu nie spodziewał się, że jego marzenia, plany i pieniądze mogą w tak błyskawiczny sposób przepaść lub kompletnie zmienić swój wizerunek. Owszem, cały czas słyszymy o zamykaniu kolejnych lokali, restauracji czy hoteli. Musimy jednak pamiętać, że gastronomia to nie tylko restauracje czy zajazdy, ale cała siatka biznesów z nimi połączonych. Proszę zwrócić uwagę, w jakiej kondycji znajdują się firmy, które tylko dzięki i dla gastronomii funkcjonowały. Dostawcy sprzętu gastronomicznego, serwisanci, dostawcy towarów spożywczych, producenci ekologicznej żywności, importerzy alkoholi i produktów delikatesowych, firmy konsultingowe, rekrutacyjne i szkoleniowe – to cała sieć branż ściśle ze sobą powiązanych. W żadnej informacji o problemach ogólnie pojętej gastronomii o tych branżach prawie w ogóle się nie mówi. Każdy wie, że są, bo bez nich gastronomia by po prostu nie istniała, ale odeszły na dalszy plan i również znikają z mapy biznesów w podobny sposób jak gros lokali hotelowych i gastronomicznych. Mimo dramatycznej sytuacji dzisiejszy stan polskiej gastronomii można określić zawołaniem: „Umarł król – niech żyje król!”. Ta branża nie zna...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail