TikTok – czy taki diabeł straszny jak go malują? Co warto o nim wiedzieć

Większość z nas słyszała już o TikToku, czyli relatywnie nowym medium, którym zachwycają się młodzi (i już nie tylko młodzi!) ludzie na całym świecie. Co ciekawe, potencjał TikToka dostrzegają również marki, w tym także te związane z szeroko pojętą gastronomią. Dlaczego? Sprawdźmy!

rst 06 939988 594065

ByteDance (spółka macierzysta TikToka) po raz pierwszy uruchomiła go pod nazwą Douyin w Chinach, a następnie wprowadziła aplikację TikTok na rynki międzynarodowe (2017 r.). Zarówno Douyin, jak i TikTok używają dziś tego samego oprogramowania, ale utrzymują oddzielne sieci, aby zachować zgodność z chińskimi przepisami dotyczącymi cenzury. Pod koniec 2017 r. ByteDance kupiło Music.ly, platformę mediów społecznościowych, która pozwalała użytkownikom tworzyć i udostępniać krótkie filmy z synchronizacją ust do popularnych piosenek. Dało to TikTokowi zupełnie nowy zestaw narzędzi i złoty bilet prosto na amerykański rynek nastolatków. W bardzo szybkim tempie, do 2020 r. TikTok poszybował w górę nie tylko wśród samych nastolatków, ale także wśród użytkowników w każdym wieku. Gwiazdy, wydawcy i marki teraz wkraczają w świat TikToka i używają łatwych narzędzi do edycji wideo, aby tworzyć zabawne filmy, które z dnia na dzień zyskują wirusowy sukces.

Czym tak naprawdę jest TikTok

? TikTok pozycjonuje się jako aplikacja rozrywkowa, a nie platforma społecznościowa. Początkowo przyciągał fanów teledysków z synchronizacją ust i ze ścieżką dźwiękową fragmentów piosenek. Aplikacja jednak rozszerzyła się na inne kategorie i dodała dodatkowe funkcje, takie jak zwiększenie maksymalnej długości filmu z 15 sekund do 3 minut oraz możliwość udostępniania klipów dźwiękowych innym użytkownikom. W styczniu 2020 r. TikTok był najczęściej pobieraną aplikacją na świecie według danych SensorTower. I chociaż wciąż ma swoje korzenie w trendach tanecznych i wyzwaniach związanych z synchronizacją ust (popularne dźwięki TikToka regularnie trafiają na szczyty list przebojów do pobrania), widzimy mnóstwo innowacyjnych i kreatywnych trendów pojawiających się każdego dnia na tej platformie. 

Działania marketingowe na TikToku – warto?

Wielu właścicieli firm nie poświęciło czasu, aby dowiedzieć się, jak...



Magdalena Malutko


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail