Dolnośląska Organizacja Turystyczna podsumowała letni sezon w swoim regionie. Lato wbrew obawom okazało się dla branży turystycznej całkiem udane. Rozpoczęto również przygotowania do sezonu zimowego.
Ostatnie lato było kolejnym sezonem, który wzbudzał niepokój przedsiębiorców turystycznych. Na szczęście okazał się on stosunkowo udany, choć na pewno nie był tak dobry jak w szczytowym roku 2019. – Dokładamy wszelkich starań, by promować walory turystyczne naszego regionu i wspierać dolnośląskich przedsiębiorców – mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. – Oprócz wsparcia finansowego w różnych formach, m.in. uruchomionego w zeszłym roku Dolnośląskiego Pakietu Gospodarczego, podjęliśmy również wiele działań sektorowych, które miały stanowić wsparcie dla przedsiębiorców branży turystycznej w okresie pandemii oraz czasie postcovidowym. Przeprowadzone kampanie promocyjne Dolnego Śląska, m.in. kampania „Odkryj Dolny Śląsk” i akcja wspierająca #BezpieczneDoOdkrycia, a także wiele innych działań promocyjnych nie tylko przyciągnęły wielu turystów krajowych, ale zachęciły także samych Dolnoślązaków do podróży lokalnych i odkrywania uroków własnego regionu – dodaje Przybylski.
BON TURYSTYCZNY POMAGAŁ BRANŻY
Jak przyznają przedstawiciele dolnośląskiej branży turystycznej, niebagatelną rolę we wsparciu branży turystycznej odegrał też Polski Bon Turystyczny. Co więcej, dzięki wsparciu samorządu województwa i gminy Wrocław, Dolnośląska Organizacja Turystyczna stworzyła narzędzie do promocji i sprzedaży ofert dolnośląskich przedsiębiorców turystycznych – portal www.dolnyslask.travel.pl. Portal ten skupia ponad 1 tys. różnych propozycji turystycznych, przygotowanych na podstawie ofert dolnośląskich biur podróży, lokalnych przewodników, hotelarzy, restauratorów i innych przedstawicieli branży. – Różnorodność ta sprawiła, że od początku letnich wakacji na Dolny Śląsk z ofert płatnych bonem za pośrednictwem...