Pomimo apeli do rządu i przedstawiania argumentów za otwarciem hoteli w pełnym zakresie, zmniejszono limity. Tymczasem z ankiety IGHP wynika, że sytuacja hoteli w listopadzie była zła i co gorsza poziom rezerwacji zimowych jest bardzo niski.
Cała sytuacja jest dla branży bardzo trudna. W związku z tym 2 grudnia władze IGHP wystosowały do premiera i ministra zdrowia apel, w którym przedstawiały argumenty za pełnym otwarciem obiektów noclegowych. W momencie wysłania pisma wydawało się, że jest szansa na uzyskanie jakiegoś poluzowania. Niestety pismo nie wywołało żadnego odzewu. Rząd nie tylko nie poluzował obostrzeń dla hotelarzy, ale je dodatkowo zaostrzył. Co gorsza obejmują one tak ważny dla hotelarzy okres Bożego Narodzenia i Nowego Roku.
APEL O ZNIESIENIE LIMITÓW
O co apelował samorząd hotelarski? O zachowanie ciągłości i przewidywalność prowadzenia działalności oraz pilne wydanie rozporządzenia umożliwiającego hotelom w najbliższym czasie powrót do świadczenia usług w pełnym zakresie, a także pilne doprowadzenie do spójności przepisów rozporządzenia z przepisami o ochronie danych osobowych w kontekście sprawdzania paszportów covidowych – to postulaty z pisma, które Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego wystosowała do premiera Mateusza Morawieckiego oraz ministra zdrowia Adama Niedzielskiego. IGHP podkreśla, że branża z niepokojem przyjęła informację o wprowadzeniu dalszych ograniczeń limitu do 50 proc. obłożenia (z wyłączeniem osób zaszczepionych przeciwko COVID-19). Izba nawiązała do wcześniejszej korespondencji z lipca br., w której zebrała dowody medyczne i naukowe świadczące o tym, że hotele działające w odpowiednim reżimie sanitarnym nie są ogniskami wirusa SARS- -CoV-2. Izba przedstawiła również dane z najnowszej ankiety przeprowadzonej w hotelach od 25 do 29 listopada br., z której wynika, że w ponad 52 proc. obiektów w pełni zaszczepiło się ponad 80 proc. pracowników, a w kolejnych 36 proc. hoteli – odsetek ten mieści się w przedziale od 51 proc. do 80 proc. Świadczy to o bardzo dużej odpowiedzialności hotelarzy i o ich właściwym przygotowaniu do bezpiecznej obsługi gości. „Zwracamy się zatem w imieniu...