Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) po raz drugi została jedną z czołowych firm w konkursie innowacyjności TOP100. W kategorii przedsiębiorstw średniej wielkości (od 51 do 200 pracowników) jurorzy docenili pomysły DZT związane z wykorzystaniem technologii cyfrowych w czasie pandemii. Konkretnym projektem, na którym jury oparło swoją decyzję, była międzynarodowa kampania online. Wykorzystano w niej treści informacyjne oraz wirtualne formaty uruchamiające empatię, co w zeszłym roku zostało także nagrodzone German Brand Award. Dzięki chatbotowi na Facebooku i stronie germany.travel podróżni otrzymują ogólne informacje turystyczne oraz aktualne informacje na temat pandemii w Niemczech. Aby w okresie pandemii i związanych z tym ograniczeń przyjazdowych utrzymać kontakt z konsumentami z zagranicy, DZT stworzyło ciekawe aplikacje, takie jak filtr rozszerzonej rzeczywistości na Facebooku (zamki i pałace) oraz aplikację do selfie na 250-lecie urodzin Ludwiga van Beethovena. Kolejną docenioną inicjatywą DZT są seminaria online poświęcone poszczególnym rynkom (Market Insight Webinar). Dzięki wypowiedziom ekspertów oraz informacjom opartym na badaniach rynku, oferują one konkretną wiedzę w zakresie przezwyciężania wyzwań, jakie stawia przed nami pandemia. Od 1993 r. konkurs TOP100 docenia sukcesy innowacyjne przedsiębiorstw. Podstawą konkursu jest proces selekcji, przez który muszą przejść wszyscy uczestnicy. Na zlecenie firmy Compamedia, która jest organizatorem konkursu, prof. Nikolaus Franke, zajmujący się naukowo innowacyjnością, oraz jego zespół przeanalizowali ponad 100 wskaźników innowacyjności w pięciu kategoriach: management promujący innowacyjne rozwiązania, innowacje dla klimatu, innowacyjne procesy i organizacja, orientacja zewnętrzna/ otwarta innowacja i sukces innowacyjny