CZY STATKI JUŻ WYPŁYWAJĄ NA SPOKOJNE WODY?

Rynek rejsów wycieczkowych powoli zaczyna wracać do dawnej skali. Kolejni armatorzy ogłaszają programy rejsów na najbliższy rok. Z dotychczasowych danych wynika, że plany konstruowane są z rozmachem. Do tego widać na rynku zmiany, które – jeśli się utrwalą – mogą okazać się dla armatorów bardzo korzystne.

r202201rt 821328 165327

Pandemia zmieniła wiele segmentów rynku turystycznego. Pomimo strat i licznych problemów ostatecznie niektórzy przedsiębiorcy mogą obecnie znaleźć się w lepszej sytuacji niż w okresie przedcovidowym. Może do tego dojść na rynku rejsów wycieczkowych. Już ubiegły rok był dla tego segmentu rynku bardzo korzystny, zwłaszcza w odniesieniu do całej turystyki na świecie, która z powodu pandemii znalazła się w bardzo ciężkim kryzysie. W efekcie może okazać się, że firmy związane z rynkiem wycieczkowców zwiększą swoje zyski. Co ważne, udział w tym nowym kawałku tortu prawdopodobnie znacznie powiększą armatorzy, a nie tylko pośrednicy. 

ZMIANA PREFERENCJI ZAKUPOWYCH

Jak informuje GlobalData, firma zajmująca się analizą danych, w wyniku pandemii COVID-19 rezerwacje rejsów wycieczkowych przeniosły się od pośredników bezpośrednio do linii rejsowych. Turyści mniej chętnie korzystają z pośrednictwa internetowych biur podróży (OTA) czy stacjonarnych punktów sprzedaży. Przychody branży z pośrednictwa linii rejsowych w 2021 r. wzrosły o 65 proc. rok do roku, z 11,8 mld do 19,5 mld dol. Jednak liczba pasażerów rejsów wycieczkowych wzrosła w znacznie większym tempie. Według Cruise Lines International Association (CLIA), liczba ich wzrosła o 95 proc. r/r, z 7,1 mln do 13,9 mln osób. – W przeciwieństwie do innych sektorów podróży i turystyki procentowy wzrost przychodów dla wyspecjalizowanych pośredników nie jest skorelowany ze wzrostem liczby pasażerów rejsów wycieczkowych w 2021 r., co sugeruje, że turyści rejsowi wolą obecnie zrezygnować z pośredników i dokonywać rezerwacji bezpośrednio u linii rejsowej – komentuje wyniki raportu Craig Bradley z Associate Travel & Tourism Analyst w GlobalData. Po szczycie pandemii generalnie oczekuje się, że przychody zarówno organizatorów usług, jak i pośredników będą miały podobną...



ANDRZEJ JARCZEWSKI

Wydanie: 1/2022, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail