Sztuczna inteligencja będzie pracować w turystyce na Malcie

Ministerstwo Turystyki i Ochrony Konsumentów wraz z VisitMalta zaprezentowało innowacyjną koncepcję – pierwszego w historii robota wykorzystującego przy promocji Wysp Maltańskich nieskończone możliwości sztucznej inteligencji.

 Marija to interaktywny wirtualny robot obdarzony sztuczną inteligencją, służący pomocą wszystkim turystom, którzy chcą poznać bogatą historię Malty i jej dziedzictwo. Robot ma dopiero miesiąc, a już szybko powiększa swoją bazę wiedzy o nowe atrakcje turystyczne. Korzystanie z robota będzie także możliwe przez aplikację mobilną, dostępną w kilku językach. Dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii Marija będzie wchodziła w interakcje w czasie rzeczywistym i odpowiadała na wszystkie pojawiające się pytania. I jakkolwiek to brzmi – uczy się także poczucia humoru. Wirtualna istota powstała jako połączenie sztuki i nauki, w wyniku metodycznego procesu twórczego. VisitMalta we współpracy z kanadyjską firmą Reimagine AI stworzyła setki modeli 2D wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, nakładając je na siebie, aby powstał jeden ożywiony model 3D, wyglądający jak maltańska kobieta z cechami charakterystycznymi dla regionu śródziemnomorskiego. W procesie tworzenia kluczową rolę odegrał również język. Stworzono specjalny system leksykonów, uwzględniający wymowę maltańskich słów i specyfikę słownictwa, jak najlepiej odzwierciedlających przeciętną maltańską mowę. Do stworzenia neuronowego modelu głosu Marii, mówiącej po angielsku z maltańskim akcentem, wykorzystano głos maltańskiej lektorki Dory Falzon. Falzon nagrała wiele godzin dialogów, na podstawie których stworzono duplikat głosu, którym posługuje się teraz Marija. Głos robota może ewoluować niezależnie od oryginalnych nagrań, dodając do słownika Marii wszelkie nowe informacje niezbędne w procesie uczenia się.


Wydanie: 3/2022, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail