Miejsce pracy przyszłości

Millenialsi i pokolenie Z szukają przede wszystkim szansy na rozwój kariery, elastycznych godzin pracy, możliwości podróżowania oraz inspirujących celów zawodowych.

r202206rt 939284 469495

 Według najnowszych danych, polscy millenialsi i generacja Z podczas poszukiwania idealnego miejsca pracy cenią najbardziej elastyczne godziny, możliwości podróżowania, szansę na dalszy rozwój zawodowy oraz rozwiniętą politykę wsparcia i troski o zdrowie psychiczne pracowników. Badania zostały przeprowadzone w grupie millenialsów (26-41 lat) i pokolenia Z (18-25 lat) na zlecenie marki Hilton (NYSE: HLT). Z sondażu wynika, że wymarzona praca powinna oferować możliwość poznawania nowych osób, testowania się w różnych rolach oraz gwarantować równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Ponadto aż 69 proc. ankietowanych między 18. i 41. rokiem życia potwierdziło znaczenie polityki firmy w kwestiach społecznych i środowiskowych. Badanie wykazało, że rozwijanie inkluzywności i różnorodności w miejscu pracy jest znaczące dla 69 proc. pytanych. Respondenci twierdzą, że w realiach postpandemicznych relacje międzyludzkie są ważniejsze niż kiedykolwiek – aż 79 proc. uważa pozytywne interakcje społeczne w miejscu pracy za kluczowe. 65 proc. osób przyznało, że zmieniło lub rozważało zmianę pracy w ciągu ostatniego roku, w tym wiele z powodu obaw o zdrowie psychiczne lub dobre samopoczucie (18 proc.). Co więcej, kobiety dwa razy częściej brały pod uwagę rezygnację z pracy przez brak wsparcia pracodawcy w kwestiach dotyczących zdrowia psychicznego. Czynniki grające znaczącą rolę w poszukiwaniu idealnego zajęcia obejmowały: możliwości rozwoju kariery (86 proc.), elastyczne warunki pracy (81 proc.) oraz nagradzanie przez pracodawcę dobrych wyników pracownika (80 proc.). Aż 82 proc. badanych uważa, że pracodawcy powinni zwracać szczególną uwagę na politykę firmy w kwestiach społecznych. Okazało się również, że osoby w wieku 18-41 lat przywiązują wagę do możliwości budowania swojej kariery w jednej organizacji (83 proc.) zamiast rozwijania jej poprzez częste zmiany miejsca pracy (11 proc.), z nieznacznym procentem niezdecydowanych. Warto zauważyć, że prawie co drugi ankietowany rozważał karierę w branży hotelarskiej w ciągu ostatnich 12 miesięcy, w szczególności ze względu na możliwość pracy z osobami z różnych środowisk (33 proc.), szansę na zdobycie nowych umiejętności (27 proc.), częste podróże (26 proc.) i różnorodność pracy (25 proc.). Badania pokazały, że tradycyjne zawody, takie jak budowniczy (7 proc.), nauczyciel (9 proc.) czy pilot (10 proc.) już nie przyciągają młodych ludzi tak jak kariera influencera (19 proc.). 


Wydanie: 6/2022, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail