gastronomia

Restauracje mają patent na dokuczliwe owady

2022-07-21

Okres wakacyjny i gorące lato w połączeniu z brakiem pandemicznych obostrzeń sprawiły, że Polacy znowu zaczęli zapełniać restauracje i obiekty gastronomiczne. Niestety, wzmożona w tym czasie aktywność owadów latających, głównie much, może skutecznie zepsuć nam długo wyczekiwany czas odpoczynku, a restauratorów narazić na straty wizerunkowe i w konsekwencji finansowe. Właściciele gastronomii wiedzą o tym, toteż w arsenale narzędzi do skutecznej walki z latającymi natrętami stosują innowacyjne technologie, ale też tradycyjne metody.

 Zrzut ekranu 2022 07 20 o 13.13.40

Zgodnie z przygotowanym przez GfK Polonia Raportem Gastronomicznym 2021, na koniec minionego roku w Polsce funkcjonowało 63 tys. obiektów gastronomicznych. Mowa tu o restauracjach, barach i punktach gastronomicznych, które zwykle w cieplejszych miesiącach pojawiają się w atrakcyjnych lokalizacjach turystycznych. Wszystkie one mają każdego lata wspólny problem – uporczywe muchy i inne owady, które potrafią skutecznie zniechęcić klientów.

Muchy należą chyba do najbardziej nielubianych przez człowieka owadów. Wszystkim kojarzą się z brudem i niskimi standardami higieny. Przenoszą setki bakterii i chorób, powodują zanieczyszczenie żywności, a ponadto potrafią być mocno uciążliwe. Ich obecność zdecydowanie nie jest pożądana, szczególnie w restauracjach, gdzie z całą mocą powinno się je zwalczać. Restauratorów i ich gości najbardziej dręczą muchy domowe (Musca domestica). Żyją krótko, bo tylko ok. 4 tygodnie, lecz praktycznie w całym tym okresie wykazują bardzo dużą aktywność związaną z poszukiwaniem jedzenia, przez co bytują w miejscach skupisk ludzkich, szczególnie związanych z żywnością.

Zabezpieczenie lokalu z zewnątrz

W pierwszej...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail