FlixBus świętuje drugą rocznicę działalności w Estonii, na Litwie i Łotwie, otwierając nową linię, obsługiwaną przez Estonian Lines.
Po dwóch latach działalności w regionie bałtyckim pasażerowie mogą wybierać spośród 10 linii międzynarodowych obejmujących aż 31 punktów docelowych, takich jak Warszawa, Kowno, Praga czy Berlin. Od 14 lipca ruszyła także linia 1234/ N1234 Tallinn – Ryga – Wilno, która jest obsługiwana przez nowego partnera autobusowego, Estonian Lines. Dzięki systemowi wygodnych przesiadek pasażerowie powyższych krajów mają łatwy dostęp do niemal całej europejskiej siatki połączeń FlixBusa, głównie poprzez hub w Warszawie. – Od samego początku kraje bałtyckie były dla nas bardzo ważnym regionem. Rozpoczęliśmy działalność w bardzo trudnym dla turystyki okresie ze względu na pandemię. Znaczenie regionu wzrosło też po wybuchu wojny w Ukrainie, ponieważ wiele osób uciekających z kraju, również FlixBusem, znalazło swoje schronienie w krajach bałtyckich – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie. – Obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na wygodne i przystępne cenowo przejazdy na Litwie, Łotwie i w Estonii. Tallinn, będący popularnym kierunkiem dla firm technologicznych, staje się również głównym punktem przesiadkowym w krajach bałtyckich. Miasto, wybrane jako hub FlixBusa, jest miejscem, w którym przecina się większość linii, co daje pasażerom łatwe i wygodne opcje podróży i przesiadek. Ponadto firma zdecydowała się na otwarcie w stolicy Estonii pierwszego w tym regionie FlixShopu, dzięki czemu pasażerowie będą mieli łatwiejszy dostęp do informacji, pomocy i zakupu biletów na miejscu. Punkt zostanie otwarty w sierpniu 2022 r. i będzie zlokalizowany obok głównego dworca autobusowego w Tallinnie. FlixBus kontynuuje nawiązywanie współpracy z lokalnymi firmami autobusowymi w Estonii, na Litwie i Łotwie. Poza czterema partnerami autobusowymi, którzy funkcjonują na całkowicie obrandowanych liniach (Ollex, Estonian Lines, Inter, Żak Express) FlixBus rozszerzył rozwiązanie Marketplace, dając innym przewoźnikom dostęp do swojej platformy sprzedaży. Największą zaletą tej formy współpracy dla partnera autobusowego jest elastyczność, ponieważ sprzedając bilety za pośrednictwem FlixBusa, to partner decyduje, jakie kursy chce udostępnić w systemie FlixBusa, ile miejsc ma zaoferować oraz w jakiej cenie, przy tym z zachowaniem swojej marki i bez konieczności dodatkowych inwestycji. Obecnie na podstawie umowy Marketplace FlixBus współpracuje z trzema partnerami z krajów bałtyckich – GoBus, Estonian Lines i Baltic Shuttle, łącząc ponad 250 przystanków w Estonii. Tylko w tym roku aż 20 proc. pasażerów skorzystało z opcji połączeń przesiadkowych z linii z oferty Marketplace na zielone międzynarodowe linie FlixBusa.