11 września city helpersi pojawili się po raz ostatni w tym roku na krakowskich ulicach i placach. Miejscy pomocnicy od 23 maja udzielali informacji, pomagali odnaleźć drogę do atrakcji turystycznych i polecali bieżące wydarzenia kulturalne, równocześnie pilnując poszanowania zasad obowiązujących w mieście i monitorując przestrzeganie przepisów Parku Kulturowego Stare Miasto.
Turyści bardzo pozytywnie reagowali na pomoc ze strony city helpersów. Widoczne było też zainteresowanie ich pracą wśród mieszkańców. Nie tylko aktywnie korzystali z ich usług, pytając o rekomendowane wydarzenia kulturalne, ale także współpracowali z nimi, powiadamiając o łamaniu zasad Parku Kulturowego czy odsyłając turystów szukających informacji do stanowiska city helpersów.
PROGRAM W LICZBACH
W ciągu prawie czterech miesięcy funkcjonowania programu City Helpers miejscy pomocnicy podjęli ponad 31 tys. akcji. W tym 15 349 osobom udzielili informacji, a 1958 różnego rodzaju pomocy. Przeprowadzili 1827 udanych interwencji w sprawie zakłóceń porządku publicznego, w tym 197 we współpracy ze Strażą Miejską oraz wychwycili 2950 przypadków łamania przepisów na obszarze Parku Kulturowego Stare Miasto, które dotyczyły głównie wystawiania reklam w postaci tzw. potykaczy oraz głośnej muzyki z lokali. 9026 osób podeszło do CH w poszukiwaniu informacji. Dane pochodzą z aplikacji, z której helpersi korzystali w celu cotygodniowego raportowania działań.
UDZIELANIE INFORMACJI I POMOCY
W ciągu dnia city helpersi udzielali przede wszystkim informacji turystycznej. Goście pytali głównie o najbardziej znane atrakcje, takie jak Wawel, Fabryka Schindlera, Muzeum Auschwitz-Birkenau czy Muzeum Narodowe. Bardzo często ze strony turystów oraz mieszkańców padały pytania o wydarzenia kulturalne odbywające się w mieście, zwłaszcza imprezy plenerowe, festiwale, koncerty, kino letnie. Pytano też o wystawy i godziny...