targi gastronomiczne

Bezkontaktowa gastronomia

2022-10-16

Pandemia miała i nadal ma duży wpływ na kształtowanie nowych postaw konsumenckich w gastronomii – i mowa tu nie tylko o segmencie dostaw. Co trzeci Polak ograniczył płacenie gotówką[1], sięgając po różnego rodzaju płatności bezgotówkowe, w tym te dokonywane za pomocą smartfona. Coraz więcej osób oczekuje też dostępności opcji obsługi bezkontaktowej – traktując ją nie tylko jako wariant bezpieczniejszy, ale też bardziej wygodny.

qbik4 min

Co trzeci Polak regularnie (tj. częściej niż raz w miesiącu) chodzi do restauracji lub baru[2]. Częste jedzenie poza domem to domena przede wszystkim najmłodszych Polaków. Grupa ta jest nie tylko najbardziej otwarta na nowinki techniczne, ale też zwraca szczególną uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska.

Przekłada się to choćby na popularyzację kuchni wegańskiej i żywności organicznej, ale i przykładanie wagi do detali, takich jak nieużywanie plastikowych sztućców i słomek czy możliwość korzystania z cyfrowego menu. Coraz częściej dostrzegają to sami restauratorzy. Z globalnego badania przeprowadzonego przez Wakefield Research wynika, że 78 proc. właścicieli lokali gastronomicznych twierdzi, iż wprowadzenie zdigitalizowanych kart dań przynosi im znaczące korzyści.

Technologia uratowała gastronomię w czasie pandemii

Nowe technologie nie tylko ułatwiają funkcjonowanie barów i restauracji, ale niekiedy wręcz ratują je przed upadkiem. Ich właściciele jednoznacznie mogli się o tym przekonać właśnie w czasie pandemii.

Jak wynika z globalnego badania przeprowadzonego w 2021 roku przez Lightspeed, 87 proc. respondentów z branży gastronomicznej zgadza się ze stwierdzeniem, że przyjęcie nowych technologii w ciągu...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail