gastronomia

Restauratorzy narzekają na prowizje platform do zamawiania. Jak zaoszczędzić na dostawie do domu?

2022-11-06

Pandemia koronawirusa wymogła na wielu restauratorach otwarcie się na rynek dostaw online. Dziś gastronomia „na wynos” cieszy się niesłabnącą popularnością. Wielu biznesów nie stać jednak na zatrudnianie własnych dostawców. Przedsiębiorcy czują się więc zmuszeni, by korzystać z usług popularnych platform do zamawiania, które w ostatnich latach zyskały pokaźne grono klientów. Narzucana przez nie opłata serwisowa, przekraczająca często 30 proc. wartości zamówienia, jest dla wielu restauratorów nie do zaakceptowania, zwłaszcza biorąc pod uwagę olbrzymie podwyżki cen produktów i rosnące koszty utrzymania lokali. Rodzi się pytanie, czy istnieje na rynku tańsza alternatywa dla dostaw realizowanych "na wynos"?

2

Popularność zamawiania jedzenia z dostawą do domu nie słabnie, mimo ogłoszonego w Polsce końca stanu epidemii. Co ciekawe, już niemal trzech na czterech Polaków jest skłonnych zamówić jedzenie z restauracji oferującej dania wyłącznie na wynos[1]. Oznacza to, że większość z nas co do zasady nie ma zastrzeżeń do jakości usług gastronomicznych w dostawie. Choć wartość polskiego rynku dostaw w 2022 najprawdopodobniej nieco zmaleje w stosunku do lat 2020 i 2021, eksperci przewidują odbicie, które doprowadzi do tego, że ze trzy lata będzie on wart już ponad 10 mld złotych


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail