badania rynku

Jak przyciągnąć pracownika w 2023 roku?

2023-02-18

Niższa lojalność pracowników, spadające wskaźniki satysfakcji zawodowej, rozproszone zespoły – tak wygląda new normal wielu firm. Jak zadbać o pracownika, by utrzymać go w zespole? Czy prywatna opieka medyczna i karty sportowe rozwiążą wszystkie problemy?

Anna Garmada

fot. Anna Garmada

Pandemia, wojna i inflacja zmieniły niemal wszystko. Pracujemy z innych miejsc, korzystamy z nowych narzędzi, działamy na najwyższych obrotach, a dziś liczymy także każdą złotówkę. Z tych trudności niejednokrotnie rodzi się frustracja. Świadomi swoich praw, a także konkurencyjnych warunków pracownicy mają mniejsze opory, by oczekiwać więcej czy zmieniać firmy, gdy te staną się niewystarczające. Chcemy też widzieć sens naszej pracy, więc szukamy miejsc, gdzie nie tylko będziemy mieli okazję zarobić, ale również realizować swoje pasje. Wielu pracodawców, chcąc utrzymać zespół, zapewnia swoim pracownikom wsparcie czy dodatkowe benefity. Czy one wystarczą do zbudowania lojalności?

Dobrostan pracownika na liście priorytetów

Nie tylko fizyczny, ale i psychiczny dobrostan pracownika stał się ważnym celem liderów w wielu organizacjach. Jak się okazuje, w 2022 roku aż31% pracowników sięgnęło po pomoc w wyniku stresu, wypalenia zawodowego i innych problemów psychicznych, przy czym odsetek był znacznie wyższy wśród osób młodszych – 53% pokolenia Z i 47% milenialsów (MetLife’s 20th Annual U.S. Employee Benefit Trends Study 2022). Z tego względu w wielu organizacjach wsparcie psychologiczne pracownika staje się standardem, a korzystanie z niego normalnością. Firmy mają także wiele sposobów, by zadbać o swoich pracowników. Coraz...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail