PKP Intercity rozszerza możliwość graficznej rezerwacji miejsc o kolejne składy wagonowe. Półtora miesiąca temu narodowy przewoźnik wprowadził taką funkcjonalność w niektórych połączeniach kategorii EIC. Od dziś pasażerowie mogą skorzystać z tej opcji również w wybranych składach wagonowych kategorii IC podczas zakupu biletu na stronie intercity.pl, a także w aplikacji mobilnej. To rozwiązanie znane było wcześniej z elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych.
Graficzna rezerwacja miejsc to istotne udogodnienie, dzięki któremu każdy pasażer może wybrać preferowane przez siebie miejsce czy sprawdzić frekwencję w pociągu. Funkcja do połowy lutego była dostępna jedynie w spalinowych i elektrycznych zespołach trakcyjnych, które mają stałą liczbę miejsc siedzących. 16 lutego br. wprowadzono ją w niektórych składach kategorii EIC, a od dzisiaj pilotaż rozszerzył się o wybrane składy kategorii Intercity (IC):
Wprowadzenie graficznej rezerwacji miejsc w składach wagonowych jest dużym wyzwaniem dla PKP Intercity, ponieważ pociągi tego typu w okolicy świąt czy w sezonie letnim są wydłużane dodatkowymi wagonami wraz ze wzrostem frekwencji. Ponadto narodowy przewoźnik eksploatuje różne typy wagonów. Spółka zapowiada, że wszystkie pociągi mają zostać objęte systemem graficznej rezerwacji miejsc do końca bieżącego roku.
Graficzna rezerwacja w składach wagonowych wygląda podobnie, jak w przypadku elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych. Sprawdzić można kierunek jazdy oraz wybrać miejsce specjalne np. dla osób poruszających się na wózkach czy z rowerem. Z graficznej rezerwacji miejsc pasażerowie mogą skorzystać podczas zakupu biletów na stronie internetowej przewoźnika lub kupując bilety poprzez aplikację mobilną.
Rozszerzamy wdrożenie pilotażowe graficznej rezerwacji miejsc w składach wagonowych o kolejne połączenia. Po składach EIC nastał czas na pociągi jeżdżące w kategorii IC. Tym samym realizując naszą strategię rozwoju inwestujemy nie tylko w tabor i infrastrukturą, lecz także w rozwiązania technologiczne, które przyczyniają się do zwiększenia komfortu podróży. To nie tylko graficzna rezerwacja miejsc, lecz także nowe systemy sprzedaży, rozbudowa kanałów zdalnych sprzedaży czy rozwijana w oparciu o feedback użytkowników nowoczesna aplikacja – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
W ramach realizowanej strategii rozwoju PKP Intercity w grudniu zeszłego roku podpisało trzy umowy ze spółką PKP Informatyka. Dzięki nim już w bieżącym roku podróżni będą mogli kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej, a z pełnej funkcjonalności nowego systemu będą mogli korzystać w ostatnim kwartale 2024 roku. To największa inwestycja informatyczna w ponad 20-letniej historii PKP Intercity. Pierwsza umowa dotyczy internetowego systemu sprzedaży e-IC 2.0, druga i trzecia dotyczą licencji, wdrożenia i utrzymania nowego Centralnego Systemu Sprzedaży oraz usługi rezerwacyjnej. Transformacja technologiczna pozwoli na jednolity rozwój spółki i przekształcenie jej w efektywnego i preferowanego przez podróżnych przewoźnika.