wino

Jak przygotować kartę win dla restauracji?

2023-04-02

Dobrze skonstruowana karta win jest niezmiernie ważnym elementem każdej restauracji. Interesujące wina mogą przyciągać gości i pozytywnie wpływać na rentowność lokalu. Na co zwrócić uwagę przygotowując kartę win?

restauracja pexels

 

 

fot. materiał prasowy

 

Od czego zacząć opracowanie listy win? Od ustalenia charakteru restauracji! Obecnie najbardziej popularne są tzw. restauracje casualowe. Brak w nich obrusów, wyszukanej zastawy, najwyższej jakości szkła, czy też kelnera pod muchą. Nie obowiązuje żaden dress code, a rotacja gości jest duża. Dania w tego typu lokalach wyróżnia prostota, a ceny są umiarkowane.

Absolutne ABC karty win

W popularnym lokalu serwis powinien być tak zorganizowany, aby goście relatywnie szybko zjedli posiłek i zwolnili stolik. Zatem i wybór wina nie powinien zajmować wiele czasu. Warto zadbać o czytelną formę karty win, która ułatwi wybór trunku.

W związku z tym, że restauracje casualowe mają charakter miejsc odwiedzanych na co dzień, w karcie muszą znaleźć się wina znane i lubiane, łatwo rozpoznawalne przez przeciętnie zorientowanego klienta.

Podstawę oferty w wielu lokalach stanowi białe i czerwone wino domowe – zazwyczaj jest to najtańsza pozycja w karcie win. Poza tym warto zwrócić uwagę na szczepy Sauvignon Blanc, Chardonnay, Shiraz, Cabernet Sauvignon, Chianti, Rioja itd.

- Ciekawym urozmaiceniem karty win może być uwzględnienie trunków pochodzących z produktów rolnictwa ekologicznego oraz certyfikowanych w tym zakresie producentów oraz magazynów – mówi Remigiusz Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG S.A., która specjalizuje się w logistyce alkoholi.

Jaka kuchnia, takie wino

Ofertę win trzeba dobierać do preferencji gości oraz do rodzaju kuchni. Jeżeli lokal koncentruje się na kuchni bałkańskiej, serwującej dania mięsne, warto zaoferować wina o mocniejszym charakterze, np. z odmian Cabernet Sauvignon lub Syrah. Jeśli natomiast restauracja serwuje dania rybne lub lekkie dania warzywne, dobrym wyborem będą wina białe, takie jak Chardonnay lub Riesling.

Z kolei przy polskiej kuchni regionalnej dobrze postawić na rodzime gatunki win, ewentualnie takie z bliskich nam krajów, które podkreślą swojski charakter potraw. Oczywiście nie zawsze będzie możliwe uzyskanie wina z miejscowych winnic, jeśli takich akurat nie ma w pobliżu, ale warto postawić na krajowe gatunki. Wówczas karta nie musi być bardzo długa, ale może składać się z kilku naprawdę ciekawych propozycji.

Nawet jeśli lokal chce zaproponować gościom modne wina...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail