Dobre samopoczucie, dobrostan, zadowolenie – o wellbeingu mówić można ładnie i długo. Jak jednak wygląda ta kwestia w rzeczywistości polskich firm? Ilu pracowników czuje się dobrze w miejscu pracy? I co zyskują pracodawcy, troszcząc się o kondycję i morale zespołu? Z okazji tegorocznego Dnia Wellbeingu marka Nobilia, której produkty wspierają budowanie dobrych relacji pracodawca-pracownik, podpowiada, jak motywować swoich pracowników na co dzień.
fot. materiał prasowy
Rokrocznie, 8 września, obchodzimy ciągle jeszcze mało popularny w Polsce World Wellbeing Day, czyli Światowy Dzień Wellbeingu. Szerzenie świadomości na temat dobrostanu człowieka to piękna idea stojąca za tym świętem, która staje się coraz bliższa osobom zarządzającym w firmach zasobami ludzkimi. Choć o budowaniu relacji w zespole powinniśmy myśleć nieustannie, to zbliżający się 8 września jest dobrą okazją do jeszcze dokładniejszego zgłębienia tej tematyki. Jak się bowiem okazuje, samopoczucie pracowników nie przekłada się tylko na atmosferę w miejscu pracy, ale również na efektywność, czyli de facto zyski firmy.
Co o zadowoleniu pracownika mówią… pracownicy?
Docenianie w firmie motywuje pracowników do dalszej pracy. Nie ma wobec tego złudzeń, a 77% respondentów potwierdziło to w badaniu Siła Doceniania 2022 (HRM Institute). Choć wiemy, że ciepłe słowa i miłe gesty stanowią ważne wsparcie, to ciągle wielu członków zespołów deklaruje, że nie czują, by ich wysiłek został doceniony. Z raportu People at Work 2021: A Global Workforce View wynika że 6 na 10 pracowników wskazuje, że ich praca spotyka się z uznaniem. Co ciekawe, z wspomnianego raportu Siła Doceniania 2022 wynika także, że bardziej doceniane czują się osoby pracujące zdalnie i hybrydowo.
Choć temat doceniania pracowników,...