gastronomia

Plastikowa dyrektywa, a biznes gastronomiczny

2024-02-01

Dyrektywa plastikowa, która weszła w życie 1 stycznia 2024 roku, ma ogromny wpływ na wiele branż, w tym branżę gastronomiczną. Jednym z kluczowych aspektów dyrektywy jest ograniczenie stosowania jednorazowych plastikowych opakowań. W tym kontekście, zmywarki gastronomiczne odgrywają kolejny raz istotną rolę, pomagając restauracjom sprostać nowym wyzwaniom związanym z ochroną środowiska.

Winterhalter Dyrektywa plastikowa a biznes gastronomiczny 31012024 1

fot. materiał prasowy 


Czym jest dyrektywa plastikowa (SUP)?

Dyrektywa plastikowa (SUP) to rozporządzenie przyjęte przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej 5 czerwca 2019 roku, mające na celu redukcję negatywnego wpływu jednorazowego plastiku na środowisko, szczególnie mórz i oceanów. Wiele krajów Unii Europejskiej zaczęło stosować jej zasady już w 2021 roku. Statystyki pokazują, że jednorazowe tworzywa sztuczne stanowią znaczną część odpadów w branży gastronomicznej i cateringowej. Problem w tym, że tylko 9% plastiku na świecie jest recyklingowane, a 50% produkowanego plastiku to wyroby jednorazowego użytku. Dodatkowo, każdego roku do oceanów trafia około 10 milionów ton odpadów plastikowych. Dyrektywa ta jest częścią większej strategii UE, mającej na celu transformację gospodarki w model obiegu zamkniętego, by maksymalnie ograniczyć ilość wytwarzanych odpadów.


Co w praktyce oznacza dyrektywa plastikowa?

Każdy przedsiębiorca działający w branży gastronomicznej ma obowiązek zaznajomienia się z nowymi regulacjami. Rodzaj używanych opakowań ma kluczowe znaczenie. Istotne zmiany dla sektora gastronomicznego obejmują:

1. Zakaz dystrybucji określonych jednorazowych produktów plastikowych:

W tym sztućców, talerzy, słomek, mieszadełek i pojemników na żywność, a także kubków wykonanych z polistyrenu ekspandowanego. Dla właścicieli lokali gastronomicznych i firm cateringowych oznacza to konieczność znalezienia alternatywnych rozwiązań.

2. Oznakowanie jednorazowych kubków na...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail