Wrocławski Program Rozwoju Turystyki

Sukces wymaga odpowiedniego przygotowania – badań, analizy danych i wreszcie dopasowania celów do możliwości i warunków. Jak stworzyć plan rozwoju turystyki, mówią nam przedstawiciele Wrocławia.

rt 2024 02 182232 958152

PROGRAM ROZWOJU TURYSTYKI

 Chyba każde miasto, a na pewno Wrocław, ma swój wymarzony model turystyki. To bardzo dobrze – wielkie projekty zaczynają się od marzeń; źle jednak, jeśli na nich poprzestają. Dlatego Wrocław swoje turystyczne marzenie – przy współpracy wielu podmiotów i branż, bez których racjonalne planowanie nie jest możliwe – przekształcił w Program Rozwoju Turystyki. Ostatnie lata pokazały nam, jak ważna jest elastyczność. Pandemię, rujnującą rynek turystyczny na świecie, zastąpiła pełnoskalowa rosyjska inwazja na Ukrainę. Jej długofalowe skutki dały się odczuć także w gospodarce światowej. Gdy mieliśmy już nadzieję na stopniowe wychodzenie z pandemicznego kryzysu, zderzyliśmy się z kryzysem energetycznym i inflacją. Przedefiniowały one myślenie o kształcie turystyki pocovidowej, stawiając Polskę jako potencjalnie ryzykowny cel turystycznych wypraw – szczególnie w oczach gości spoza Europy. Ciesząc się zatem z popandemicznego odbicia (ostatnie badania Ruchu Turystycznego za rok 2022 wykazały, że liczba turystów w naszym mieście wróciła do poziomu z roku 2019), mierzymy się z nowymi wyzwaniami, związanymi chociażby ze zmianą profilu turysty i ostrożniejszym podchodzeniem przez niego do ponoszonych wydatków. Wiemy, że branża turystyczna i wspomagające ją elementy to 8% zatrudnienia we Wrocławiu.

Wiemy, że w dobrych latach wpływ do budżetu Wrocławia z tytułu turystyki wynosił podobne 8%. Wiemy też, że turystyka to nie tylko przychód mierzony w złotówkach czy w euro – to także promocja Wrocławia, przekładająca się na zagraniczne inwestycje i utrwalanie marki miasta. W 2019 roku Wrocław przyjął dokument programowy dotyczący planów rozwoju turystyki na kolejne lata. Uczestniczyłem w jego tworzeniu i jestem wdzięczny wszystkim, którzy przyczynili się do jego powstania. Wiem, jak wieloskładnikowym był projektem i w jaki sposób wprowadzaliśmy go w życie – do czasu… Dziś, stojąc w obliczu nowego otwarcia, które musi uwzględniać wiele czynników, z jakimi zderzyliśmy się w ostatnich latach – potrzebujemy nowej mapy drogowej dla wrocławskiej turystyki. Koordynacji tego projektu podjęła się, w oparciu o doświadczenia i możliwości samorządu, Wrocławska Organizacja Turystyczna. Wspiera ją wielu partnerów zarówno z dziedziny biznesu, jak i ze świata nauki. Dziękuję każdemu, kto przyczynił się do prac nad dokumentem. Zapoznając się z jego...



dr Izabela Gruszka, prof. Wrocławskiej Akademii Biznesu w Naukach Stosowanych

Wydanie: 12/2023, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail