Terminem "drive-thru" określa się obiekty usługowe, w których klient ma możliwość nabycia towaru lub usługi bez konieczności opuszczania samochodu. W Polsce w takim modelu działają przede wszystkim restauracje typu fast food. Ofertę taką mają dla swych klientów także niektóre supermarkety, ale na rynku pojawiają się też innego rodzaju działalności, które zaczynają sprzedawać z tzw. okienka. Usługi te zyskują coraz większą popularność w Polsce, ale wciąż jednak daleko nam do Stanów Zjednoczonych, które wiodą prym w tym zakresie. Czego klienci oczekują od dobrego drive-thru i gdzie marki powinny szukać inspiracji?
fot. materiał prasowy
Popularność drive-thru w ujęciu globalnym nieustannie rośnie, a sprzedaż wzrosła o 30% od 2019 roku (NewYorkTimes). Ale czego klienci oczekują od doświadczeń drive-thru i jak QSR-y (Quick Service Restaurants) mogą lepiej zaspokajać te potrzeby? Jak drive-thru zmieni się w nadchodzących latach?
Czego klienci oczekują od drive-thru?
Klienci mają wysokie oczekiwania wobec doświadczeń drive-thru. Jak podaje BlueDot, najważniejsze są dla nich dokładność (67%), szybkość (61%) i personalizacja (33%). Chcą bezproblemowych interakcji, gdzie ich zamówienia są przyjmowane poprawnie za pierwszym razem. Problemy z jakością dźwięku w restauracji lub rozproszonym personelem, są nieakceptowalne. Dlatego zaleca się stosowanie nowoczesnych rozwiązań audio, takich jak bezprzewodowe zestawy słuchawkowe oraz wysokiej jakości głośniki i mikrofony, aby zapewnić krystalicznie czystą komunikację między gośćmi a personelem.
Dodatkowo, klienci chcą być angażowani i dobrze poinformowani podczas składania zamówienia. Przestarzałe i nieczytelne menu, to kolejny potencjalny problem. Wysokiej rozdzielczości cyfrowe wyświetlacze menu są obecnie wręcz koniecznością, pozwalając na prezentowanie apetycznych zdjęć oferty i aktualizowanie treści w czasie rzeczywistym. Intuicyjny system zarządzania treścią (CMS), umożliwia wyświetlanie odpowiednich produktów i promocji we właściwym czasie, co może znacznie zwiększyć sprzedaż.
Jednym z największych problemów, którego klienci chcą unikać, są długie kolejki i wydłużony czas oczekiwania w drive-thru. Według CNN, w czołowych sieciach restauracyjnych ten format realizacji zamówień może stanowić 70% lub więcej sprzedaży, więc każda sekunda ma znaczenie. Zapobiegawcza...