badania rynku

Kurierki i kurierzy chcą elastyczności pracy i jasnych warunków zatrudnienia. Pyszne.pl przedstawia wyniki badania z komentarzem ekspertów

2024-09-05

Pyszne.pl opublikowało wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród blisko 1000 swoich kurierek i kurierów. Pokazują one, że priorytetem dla tej grupy jest zachowanie maksymalnej elastyczności połączonej z poczuciem bezpieczeństwa finansowego.

486724 Scoober 6bc8de original 1685704223

fot. materiał prasowy

Przed platformami cyfrowymi wyzwanie, jakim będzie odpowiednie dostosowanie się do wymogów przewidywanych przez unijną dyrektywę o pracy platformowej. Już teraz toczy się dyskusja na temat tego, jaki kształt powinny przyjąć regulacje, które zostaną zaimplementowane do polskiego prawa. Jedną z branż, którą zmiany dotkną, będzie branża dostaw żywności. Pyszne.pl przedstawiło właśnie wyniki badania, w którym wzięła udział ponad 1/3 dostawczyń i dostawców tej rozpoznawalnej platformy  food delivery w Polsce[1]. Zajmujący się zagadnieniem wspomnianej dyrektywy prawnik, a także duża organizacja pracodawców nie mają wątpliwości, że to ważny głos w debacie na temat formy, w jakiej unijne regulacje zostaną wdrożone w Polsce.

Elastyczność ponad wszystko...

Jedną z największych zalet pracy dla platform cyfrowych – w tym pracy kuriera – jest jej elastyczność rozumiana jako możliwość wyboru pory dnia i dni tygodnia, kiedy będzie świadczyć się pracę. Jako ważny aspekt tego zawodu wskazało ją prawie 90 proc. (87,1 proc.) ankietowanych. To szczególnie istotne w przypadku pracujących dla Pyszne.pl dostawczyń i dostawców, ponieważ około 73 proc. z nich stanowią osoby do 30 lat, przy czym 34,4 proc. to studenci. Często łączą oni naukę z pracą, stąd ważnym kryterium przy wyborze źródła zarobków jest dla nich właśnie możliwość łatwego dostosowania do siebie obu grafików.

... ale na jasnych zasadach

Wyraźne oczekiwanie elastyczności czasu pracy nie przesłania kurierkom i kurierom Pyszne.pl innej ważnej potrzeby – jasno...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail