Czy wiesz, że tylko dla 1 proc. gości znany szef kuchni jest najważniejszym powodem wyboru restauracji? Ciekawe, że wyższe ceny w restauracjach nie odstraszają, a nawet 78 proc. gości restauracji jest skłonnych dopłacić za dodatkową przyjemność wokół jedzenia. Czy przestaniemy w knajpach pić alkohol? –mamy nowy zaskakujący trend i 63 proc. gości docenia w karcie mocktaile. Na naszych talerzach rządzi patriotyzm i miłość do kuchni polskiej, ale 41 proc. z nas kocha też kuchnię azjatycką, a 30 proc. – turecką.
fot. materiał prasowy
„Na rynek wjeżdża totalnie świeży obraz polskiej gastronomii – badanie, komentarze i raport Instytutu ARC Rynek i Opinia oraz platformy Made For Restaurant. Przebadaliśmy 1000 gości restauracji, a badanie skomentowało 6 restauratorów z różnych polskich miast oraz wielu ekspertów: prawników, marketingowców, producentów, dostawców oraz ekonomistów. Zapraszam do odkryć” – mówi inicjatorka badania Agnieszka Małkiewicz.
Raport do pobrania w wersji pdf za darmo oraz w możliwy zakup wersji druk TU.
________________________________
Część 1 - ZJAWISKA
Oto cała prawda o polskiej gastronomii AD 2024.
Tak oto wygląda zbiorowy portret gości polskich restauracji odmalowany w raporcie Made For Restaurant, przygotowanym przez FOR Sp. z o.o. we współpracy z ARC Rynek i Opinia. Więcej znajdziecie Państwo w raporcie do pobrania TU:
https://forsolutions.pl/raport-made-for-restaurant-2024/
________________________________
Część 2 - KOMENTARZE DO ZJAWISK
Komentarze restauratorów i ekspertów do zjawisk i opinii gości restauracji.
● Koniec ery szefów kuchni – celebrytów?
Choć kochamy oglądać programy kulinarne, a wielu szefów kuchni dzięki nim staje się gwiazdami, to przy wyborze restauracji nie ma to dla nas kluczowego znaczenia. Gdy pytamy, co jest najważniejsze, kiedy szukamy miejsca na jedzenie, to tylko 1 proc. badanych na pierwszym miejscu wskazało...