Rok 2024 dobrze oceniany przez hotelarzy

Miniony rok hotelarze oceniają pozytywnie – wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Okres świąteczno-noworoczny również okazał się zadowalający i tradycyjnie większym zainteresowaniem gości cieszył się sylwester niż święta Bożego Narodzenia.

rt 2025 01 465638Wyniki grudnia 2024 r. były na niższym poziomie niż w listopadzie, głównie za sprawą słabszych rezultatów hoteli biznesowych, ale również pogorszonych, w stosunku do poprzedniego miesiąca, wyników obiektów wypoczynkowych. To oznacza, że okres świąteczno-noworoczny nie pozwolił na odrobienie słabszego okresu z pierwszych dwóch dekad grudnia. 

FREKWENCJA W GRUDNIU ROZCZAROWAŁA

Wśród wszystkich ankietowanych hoteli frekwencję poniżej 30 proc. odnotowało 16 proc., a obłożenie powyżej 50 proc.
– blisko połowa obiektów (47 proc., czyli 8 p.p. mniej niż w listopadzie), w tym 21 proc. powyżej 70 proc. W grupie hoteli biznesowych 35 proc. uzyskało obłożenie powyżej 50 proc. To wyniki wyraźnie słabsze niż w listopadzie – o 23 p.p. Frekwencji 30 proc. nie osiągnęło 17 proc. hoteli. Najliczniejsza była grupa środka z obłożeniem 30-50 proc. i udziałem 48 proc. Obiekty wypoczynkowe również uzyskały wskaźniki słabsze niż w listopadzie: 28 proc. zapełniło się więcej niż w połowie (podobnie jak w poprzednim miesiącu). Obiektów, które zanotowały frekwencję poniżej 30 proc., było również 28 proc. (ale o 16 p.p. więcej niż w listopadzie). Najliczniejszą grupę stanowiły hotele z obłożeniem 30-50 proc., z udziałem 44 proc. 

WSKAŹNIKI OBŁOŻENIA ZBLIŻONE DO UBIEGŁOROCZNYCH

Dla blisko połowy hoteli (48 proc.) frekwencja wzrosła w stosunku do grudnia ubiegłego roku, w tym 21 proc. obiektów zanotowało wzrost do 5 p.p., a 17 proc. w zakresie 6-10 p.p. 41 proc. hoteli pogorszyło obłożenie w stosunku do grudnia ubiegłego roku, w tym 21 proc. obiektów uzyskało frekwencję niższą do 5 p.p. 11 proc. hoteli miało wyniki na tych samych poziomach co w zeszłym roku. W grudniu,...


Wydanie: 1/2025, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail