badania rynku

Polacy jedzą na mieście i podróżują, a HoReCa i turystyka liczą straty

2025-03-07

Polacy lubią podróżować, jeść w lokalach gastronomicznych i zamawiać posiłki do domu. Mimo wzrostu cen, nadal chętnie wydają pieniądze na tego rodzaju usługi. Jednak z danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej wynika, że organizatorzy turystyki, hotelarze i restauratorzy mają problemy finansowe, a ich niespłacone zobowiązania wynoszą ponad 441 mln zł. Niepokoi również niska wiarygodność płatnicza branży HoReCa i przyrost dużej liczby nierzetelnych firm.

HoReCa

fot. materiał prasowy


Raport Instytutu ARC Rynek i Opinia oraz platformy Made for Restaurant ujawnia, że w ubiegłym roku 40 proc. rodaków wydało w restauracjach tyle samo pieniędzy, co w roku 2023, a 27 proc. z nich zwiększyło nawet wydatki na te przyjemności. Z kolei dane portalu Pyszne.pl, który obsługuje 3,5 mln użytkowników w kraju, pokazują, że Polacy coraz częściej zamawiają jedzenie na wynos. W święto zakochanych obsłużonych zostało 35 proc. zamówień więcej niż na co dzień. Dla restauracji oznacza to zarówno nowe możliwości jak i dodatkowe wyzwania. Obecność na platformach online wiąże się z kosztami prowizji, które mogą obciążać budżety firm i prowadzić do pogorszenia ich płynności finansowej. Z drugiej strony brak dostosowania się do nowych trendów i brak opcji zamówień online może powodować odpływ klientów.

– Diety pudełkowe w Polsce osiągnęły status fenomenu, generując wartość 3,5 mld zł i stanowiąc ponad 10 procent rynku HoReCa. Ich popularność wynika z połączenia wygody, wysokiej jakości posiłków oraz rozwiniętej logistyki, umożliwiającej dostawy nocne. Firmy takie jak Maczfit, Nice To Fit You i Kuchnia Vikinga dostrzegają ogromny potencjał dalszego wzrostu, zarówno na rodzimym rynku, jak i za granicą. Właściciele firm cateringowych, zarówno dużych, jak i małych, ponoszą jednak duże ryzyko związane z utrzymaniem płynności finansowej. Muszą nieustannie dbać o wysoką jakość produktów i inwestować w logistykę, co generuje stałe koszty niezależnie od liczby...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail