Drugie forum dla restauratorów i szefów kuchni zorganizowane przez Nespresso odbyło się pod hasłem inspiracji w restauracji. Pod koniec października szefowie kuchni, restauratorzy, managerowie, sommelierzy i pasjonaci gastronomii spotkali się w Krakowie podczas drugiej już edycji Poland Restaurant Forum zorganizowanej przez firmę Nespresso.
Tym razem spotkanie odbyło się pod hasłem Share the inspiration, a jego tematem przewodnim było poszukiwanie inspiracji do działań w restauracji. Nieopodal Zamku na Wawelu uczestnicy dyskutowali o inspirujących: miejscach, sukcesach i porażkach, produktach, postaciach i związkach (relacjach) w gastronomii. W wydarzeniu uczestniczyło około 80 kluczowych postaci małopolskiej sceny kulinarnej.
Dyskusje podzielono na panele odpowiadające poszczególnym inspiracjom. W ramach bloku tematycznego Podróże i miejsca, które inspirują felietonista i niezależny dziennikarz związany z branżą winiarską Kuba Janicki analizował ze swoimi gośćmi istotę podróży i miejsc jako inspiracji biznesowej. Marta Bradshaw opowiedziała o wyjątkowym koncepcie Eataway, w ramach którego gospodarz (osoba prywatna) zaprasza gości do własnego mieszkania, dając im możliwość spróbowania lokalnej kuchni w najbardziej wiarygodnym, domowym wydaniu. O przecieraniu szlaków dla japońskiego konceptu restauracyjnego opowiadał Piotr Zajączkowski, współtwórca jednego z pierwszych sushi barów w Krakowie. Swoją inspirację zaprezentował również Paweł Gąsiorek, właściciel Dworu Sieraków – dla którego do stworzenia restauracji i hotelu natchnieniem było miejsce: dworek i park ze starymi drzewami tuż pod Krakowem. Zaś Michał Proszewski z Nespresso opowiedział o podróżach, w które z jednej strony udajemy się by poznawać nowe, lokalne smaki, ale jednocześnie potrzebujemy wrócić do czegoś stałego i znanego – jak filiżanka ulubionej kawy, która w każdym zakątku świata smakuje tak samo.
Kolejnym elementem spotkania były warsztaty – sensoryczny pt. Food paring z Ruurdem Neurinkiem (Coffee Ambasador Nespresso) oraz biznesowy Inspiracja a realizacja – zróbmy restaurację idealną, prowadzony przez Agnieszkę Małkiewicz (Horeca Communications). Podczas pierwszego z nich prowadzący skoncentrował się na znaczeniu jakości produktu w restauracji na przykładzie kawy. Uczestnicy mieli okazję, ocenić właściwości napoju takie jak szeroki bukiet aromatów czy crema. Ambasador, zapraszając gości do degustacji dania z dodatkiem kawy przygotowanego przez szefa kuchni Marcina Filipkiewicza, udowodnił, że mała czarna może być zarówno elementem potrawy, jak i zwieńczeniem posiłku (ta sama mieszanka w obu przypadkach smakuje inaczej). Równolegle w drugiej sali goście, podzieleni na pięć grup, tworzyli koncepty własnych restauracji inspirując się polskim winem. Określali grupę docelową, koncepcję gastronomiczną, nazwę miejsca, lokalizację oraz menu. Atrakcyjność propozycji zweryfikowali potem sami...