Targi Ambiente odwiedziło w roku 2016 jeszcze więcej wystawców i odwiedzających. Na tych najważniejszych targach dóbr konsumpcyjnych pojawiło się 137 000 kupujących ze 143 krajów (w roku 2015: 134 600*). W 27 halach frankfurckiego centrum wystawienniczego swoje najnowsze produkty i trendy zaprezentowało 4 387 wystawców z 96 krajów (w roku 2015: 4 814 wystawców*). Ze względu na budowę nowej Hali 12, tegoroczne targi odbyły się na powierzchni 308 000 m kw. brutto w porównaniu z 328 400 m kw. w ostatniej edycji* – była to świadoma decyzja o tymczasowej redukcji powierzchni wystawienniczej, aby zapewnić, że wystawcy i odwiedzający będą mogli w kolejnych latach spodziewać się imprezy na równie wysokim poziomie, co dotychczas.
Lars Adler, prezes firmy Hoff Interieur, podsumował wyniki tego pięciodniowego wydarzenia w bardzo pozytywny sposób: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej obecności na targach. Fakt, że impreza przybiera coraz bardziej międzynarodowy charakter to także jedna z przyczyn jej ciągłego rozwoju. Odnotowaliśmy znaczny wzrost średniej wysokości zamówienia. Mamy wrażenie, że część klientów, którzy wcześniej wybierali Paryż, kieruje swoją uwagę na Ambiente. Ambiente naprawdę działa! Tam TRZEBA być!”
Thomas Grothkopp, dyrektor generalny Niemieckiego Stowarzyszenia Nakryć Stołowych, Artykułów Gospodarstwa Domowego oraz Akcesoriów do Domu (niem. Bundesverband für den gedeckten Tisch, Hausrat und Wohnkultur e.V. – GPK) także wystawił tym pięciu dniom targów wysoką ocenę: „Na targi Ambiente przybyli przedstawiciele handlu detalicznego z Niemiec oraz znacznej części Europy. Czas spędzony we Frankfurcie to na pewno dobra inwestycja. Nigdzie indziej odwiedzający nie znajdą tak wielu wystawców prezentujących cały wachlarz produktów z sektora nakryć stołów, urządzeń kuchennych, upominków, akcesoriów do domu itp.” Widać to było również po niezmiennie wysokim poziomie zadowolenia (96 proc.) wyrażanym przez odwiedzających.
Sekcja „Giving”: Miejsce wytyczania trendów i składania zamówień dla międzynarodowej branży upominków: od produktów klasycznych do najnowszych trendów, a nawet zadziwiających nowości – na początku nowego roku 937 wystawców z wielu różnych krajów, przyporządkowanych do sekcji „Giving”, zaprezentuje na targach Ambiente całe spektrum pomysłów na prezenty.
Pozytywna atmosfera dzięki kupującym z całego świata: w tym sektorze biznes po prostu kwitnie – i to na niemal wszystkich rynkach sprzedaży produktów, z którymi kojarzymy targi Ambiente. W tym roku aby odkryć i zamówić nowe produkty z sekcji „Giving”, na targi przybyli kupujący z całego świata. Widać to było również przy stoisku firmy Troika: „Targi Ambiente 2016 okazały się wielkim sukcesem: alejki pełne były ludzi, a klienci, którzy odwiedzili nasze stoisko byli w bardzo dobrym nastroju. Wyrażali swoje zadowolenie z końcówki zeszłego roku i złożyli wiele sporych zamówień. Szacujemy, że liczba odwiedzających z Niemiec nie zmieniła się od zeszłego roku. Mamy jednak wrażenie, że pojawiło się więcej gości spoza Niemiec, w tym kupujący z krajów Europy Południowej, takich jak Grecja czy Włochy, a także zza oceanu, np. z Ameryki Południowej” – stwierdził prezes firmy Troika, Liudger Böll. Na wyniki obecności na targach podobnie patrzy Florian Berger, dyrektor ds. możliwości oraz założyciel firmy Donkey Products, który stwierdził: „Zasadniczo Ambiente 2016 to dobra impreza, zwłaszcza pod względem perspektyw na handel międzynarodowy. Nawiązaliśmy wiele nowych kontaktów oraz przyjęliśmy wiele zamówień spoza Niemiec. Tegoroczna wystawa pokazała nam między innymi, że nasze pomysły cieszą się bardzo dużą popularnością na rynku japońskim.” Sprawy na targach potoczyły się również pomyślnie dla firmy Roll'eat, co potwierdza jej kierownik ds. eksportu Anna Hernández: „Szukaliśmy partnerów międzynarodowych i jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak wiele wartościowych kontaktów udało nam się nawiązać. Bardzo duże zainteresowanie wyrazili klienci z Niemiec. Odwiedziło nas również wielu dystrybutorów z takich krajów, jak Japonia, Korea, Włochy czy Dania. Nasze produkty są wyrazem ducha naszych czasów: to przemyślana kombinacja dbałości o środowisko, funkcjonalności i designu.”
Wystawcy chwalą nowy dział produktów pod nazwą „Akcesoria i biżuteria”: pozytywnie zareagowali na premierę nowego działu produktowego w hali 9.2, wyrażając aprobatę dla koncepcji prezentowania biżuterii i zegarków, jak również akcesoriów odzieżowych, podróżnych oraz pielęgnacyjnych, w jednej hali pod hasłem „Akcesoria i biżuteria”. Potwierdza to także Philip Ahlström, współzałożyciel firmy The Moshi: „Ambiente to ważna część naszej strategii sprzedażowej i bardzo nas cieszy, że tegoroczna edycja była jeszcze lepsza niż poprzednia. Nastroje były bardzo dobre, atmosfera w halach bardzo przyjemna, a wprowadzone zmiany korzystne z naszego punktu widzenia.” Pomysł na nową halę popiera także prezes Top Team, Margit Wurzer-Stummer: „Messe Frankfurt bardzo zależy na przyciąganiu nowych grup docelowych. I to na pewno się udaje: atmosfera w nowej hali była bardzo dobra. Świetnie przemyślany rozkład stoisk sprawił, że na targi przybyło mnóstwo odwiedzających, w tym nowi klienci. W porównaniu z ubiegłym rokiem liczba odwiedzających ponownie wzrosła.”
Sukces targów potwierdzają również...