Z najnowszego raportu podróżniczego Revolut wynika, że klienci globalnej aplikacji finansowej wydali za granicą w 2024 roku rekordowe 100 mld zł.

Podczas gdy starsi turyści pozostają wierni europejskim kierunkom, młodzi podróżnicy masowo wybierają Azję – wydatki Polaków w Japonii wzrosły o 140% r/r, a na Sri Lance o 206% r/r.
Polska jako destynacja turystyczna zajęła 8. miejsce w globalnym rankingu wydatków użytkowników Revolut. Zagraniczni goście dokonali nad Wisłą 40 milionów transakcji (wzrost o 31% r/r), wydając łącznie 3 miliardy złotych (wzrost o 30% r/r). Największe kwoty zostawili turyści z Wielkiej Brytanii (1 mld zł), Niemiec (265 mln zł, +52% r/r) i Irlandii (240 mln zł). Dla Norwegów i Litwinów Polska była najpopularniejszą destynacją – odpowiadała odpowiednio za 20% i 15% ich zagranicznych wydatków.
Trendy pokoleniowe wyraźnie wskazują na rosnącą popularność Azji wśród młodych Polaków: 52% wydatków w Japonii pochodzi od osób poniżej 34. roku życia. Europa wciąż dominuje w wydatkach polskich turystów – liderami są Niemcy (12% udziału), Włochy (11%) i Holandia (10%). Najszybszy wzrost w Europie odnotowała Albania (+104% r/r), a poza kontynentem wyróżniają się Argentyna (+247% r/r) i Peru (+106% r/r).
Revolut jako partner branży turystycznej oferuje klientom globalny dostęp do usług podróżniczych, w tym rezerwacji lotów (m.in. Wizz Air via Revolut Pay), 1,9 mln noclegów (Revolut Stays), 300 tysięcy atrakcji (Revolut Experiences) oraz transportu publicznego w Polsce. Dla firm z sektora HoReCa i transportu dostarcza rozwiązania Revolut Business z wielowalutowymi płatnościami. Usługi premium obejmują darmowe eSIM w ponad 100 krajach oraz nieograniczony dostęp do saloników lotniskowych w planie Ultra.
"Obserwujemy wyraźną zmianę preferencji ku dalekim, atrakcyjnym cenowo kierunkom, szczególnie wśród młodych. Revolut dysponuje narzędziami, by wspierać tę transformację w globalnych podróżach" – podkreśla Tara Massoudi, General Manager Premium Products w Revolut. "3 miliardy zł od zagranicznych turystów w Polsce to dopiero początek. Warto skupić się na rynkach, gdzie Polska już jest popularna, jak Norwegia czy Litwa" – dodaje Stefan Bogucki, Communications Manager Revolut Polska.
Perspektywy dla branży obejmują wykorzystanie trendu "workation" (połączenie pracy i wakacji) na dalekich wyjazdach oraz rozwój oferty dla turystów z kluczowych rynków wzrostowych, takich jak Niemcy (+52% r/r) i Holandia (+52% r/r). Integracja z rozwiązaniami fintechowymi ułatwiającymi płatności transgraniczne staje się coraz istotniejszym elementem konkurencyjności.