Okęcie musi liczyć się z konsekwencjami

Oliver Aust,
dyrektor komunikacji korporacyjnej easyJet


W jaki sposób skomentowałby Pan spadek liczby odprawianych pasażerów na europejskich lotniskach?


rt_2009_08-11.jpg

Olivier Aust - Wspomniane spadki są spowodowane recesją. Prawdopodobnie są one na poziomie pomiędzy 5 a 10 proc. w całej Europie. Cieszy mnie fakt, że jak na te czasy, easyJet ma się bardzo dobrze. W zeszłym roku odnotowaliśmy wzrost o 16 proc., również w tym roku spodziewamy się kilkuprocentowego wzrostu. Mimo wielu niekorzystnych uwarunkowań, nadal zarabiamy. W tym roku tak naprawdę rentowne okażą się easyJet i Ryanair, Lufthansa, która również będzie zarabiać pieniądze, ale najprawdopodobniej nie spodziewa się wzrostu. Odnotują go jedynie easyJet i Ryanair. Pozostali przewoźnicy, jak np. British Airways, AIitalia, Air Berlin, Air France czy KLM, twierdzą, że nie będzie to dla nich dobry rok.


Czy tanie linie lotnicze są alternatywą dla tradycyjnych linii w czasach kryzysu?

Olivier Aust - Nie wiem, czy wszystkie, ale na pewno easyJet stanowi alternatywę. W chwili obecnej obserwujemy wzrost liczby podróżnych, szczególnie pasażerów biznesowych. Jednym z powodów jest to, że oferujemy połączenia do głównych lotnisk w Europie zlokalizowanych blisko centrów biznesowych i finansowych. EasyJet lata do tych samych lotnisk co tradycyjni przewoźnicy. W zasięgu godziny drogi od lotnisk, na których lądują nasze samoloty, mieszka ok. 300 mln osób. Drugą bardzo ważną kwestią są koszty. Oferujemy podróż w granicach 50 euro.


Wspomniał Pan o pasażerach biznesowych. Dlaczego podróżni klasy biznes decydują się na korzystanie z tanich linii?


Olivier Aust - W ich przypadku bardzo ważny jest czas. Mogę potwierdzić to na swoim przykładzie, otóż wyleciałem rano z Londynu i wracam dziś wieczorem. Przeważnie podróże biznesowe są jednodniowe. Pasażerowie biznesowi potrzebują wylecieć rano i wrócić wieczorem.


W naszym przypadku Paryż to Charles de Gaulle, a nie Beauvais, które jest położone dwie godziny drogi od miasta, co jest dramatem dla klasy biznes. Pasażerowie ufają naszej linii. Gwarantujemy bezpieczeństwo i punktualność, a także przyjazną obsługę. To sprawia, że ludzie jak raz skorzystają z naszych usług, to wracają ponownie. Poza tym podjęliśmy kilka inicjatyw mających na celu udogodnienia dla pasażerów biznesowych, takie jak bagaż podręczny bez limitu wagowego.


Można odprawić się online, nie trzeba stać w kolejce do odprawy z osobami, które mają bagaże. Można zmieniać rezerwacje i - co jest niezwykle istotne, zmienić nazwisko pasażera. Wprowadziliśmy również usługę tzw. speedy...

Wydanie: 4/2009, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail