Enter Air zamawia Boeing 737-8 Max

Największa polska linia czarterowa podpisała z Boeingiem umowę na dostawę kolejnych czterech samolotów najnowszej generacji boeing 737-8 MAX. Dwa samoloty będą dostarczone zamiast zamówionych boeingów 737-800, a dwa w ramach wykorzystania posiadanej opcji. Łącznie przewoźnik ma zamówienie na sześć samolotów. – Zamawiamy kolejne cztery najnowocześniejsze boeingi 737-8 MAX.

Samoloty tego typu mają większy zasięg oraz lepsze osiągi operacyjne, są tańsze w eksploatacji niż maszyny wykorzystywane przez nas obecnie. Co bardzo istotne, producent prognozuje, iż będą nawet o 40 proc. cichsze od samolotów poprzedniej generacji. Wszystko to sprawia, że dzięki wprowadzeniu do floty nowego modelu spodziewamy się wymiernych oszczędności i zwiększenia możliwości przewozowych Enter Air – mówi Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny i członek zarządu firmy. Zmiana zamówienia nie wiąże się z dodatkowymi obciążeniami dla spółki. Dotychczasowe przedpłaty na boeingi 737-800 zostaną zaliczone jako przedpłaty na boeingi 737-8 MAX. Harmonogram kolejnych płatności zostanie dopasowany do nowego harmonogramu dostaw samolotów. – Pierwsze dwie maszyny zasilą flotę pod koniec 2018 r. Nie zdecydowaliśmy się na zakup samolotów z 2017 r., czyli pierwszego roku produkcji, ponieważ ich użytkowanie może być bardzo nieekonomiczne ze względu na początkowy brak zaplecza technicznego do ich obsługi w Europie. Oznacza to ryzyko braku części zamiennych, narzędzi oraz certyfikowanego personelu do obsługi silników takich samolotów. Rozsądniej jest poczekać przynajmniej jeden rok z dostawą nowego typu samolotu – mówi Polaniecki. Boeing 737-8 Max wykorzystuje wszystkie zalety boeingów 737-800, ponadto posiada poprawioną aerodynamikę, nowe silniki, lżejsze i trwalsze komponenty, wyższą niezawodność i niższe koszty obsługi technicznej. To sprawia, że nowe maszyny zapewnią znaczące obniżenie kosztów eksploatacyjnych. Dla Boeingów 737-8 MAX został przygotowany nowy wzór malowania. - Nie wykluczamy zamówienia kolejnych boeingów 737-8 MAX, a także rozważamy wykorzystanie innych wariantów 737 MAX, jeśli warunki dostaw nadal będą bardzo atrakcyjne, a rynek będzie się rozwijał – dodaje Polaniecki. Pierwotna umowa z Boeingiem obejmowała dostawę dwóch B737-800, dwóch B737-8 MAX oraz opcję na kolejne dwa B737-8 MAX. Przedpłaty na nowe samoloty są finansowane m.in. ze środków pozyskanych z oferty publicznej Enter Air z końca 2015 r.

Wydanie: 11/2016, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail