Współpraca z kancelarią adwokacką, która skutecznie walczy o prawa pasażerów, podnosi prestiż biura

Pasażerowie nie znają swoich praw, są często niewłaściwie traktowani, nie wiedzą do kogo mają się zwrócić – mówi mecenas Marcin Maciejewski, dyrektor zarządzający Passenger Rights.

pws-2016-12bc-37


Jak często statystycznie i o jaki czas opóźniają się loty pasażerskie w Europie?
Czy znane są szacunki dotyczące wysokości należnych odszkodowań za opóźnienia na Polskim rynku?


Statystyki opóźnień samolotów są trudno dostępne. Z oczywistych powodów takich informacji nie podają linie lotnicze. Niestety, podobnie postępują inne instytucje. Również takie, które powinny wspomagać poszkodowanych pasażerów. Sami chcemy poznać skalę tego zjawiska. Gdy będziemy rozmawiać kolejny raz, dysponować już będziemy własnymi źródłami informacji. Passenger Rights testuje aplikację do śledzenia opóźnionych i odwołanych rejsów. Jest już prawie gotowa. Dotarliśmy do statystyk podawanych przez lotniska w Wielkiej Brytanii. Wynika z nich, że średnio 0,54 proc. operacji w skali roku jest tam opóźnionych o ponad 3 godziny. Na podstawie danych ULC można stwierdzić, że w 2015 roku na polskich lotniskach wykonano 283 341 operacji i przewieziono 30 391 992 pasażerów. Opierając się na powyższych danych możemy oczekiwać, że prawo do rekompensaty za opóźnienie lub odwołanie samolotu nabywa w Polsce kilkadziesiąt tysięcy pasażerów w ciągu roku.

Jak wygląda w świetle obowiązujących przepisów sprawa rekompensat za te opóźnienia? Czy są jakieś ograniczenia odpowiedzialności przewoźników?

Podstawą prawną do roszczeń wobec przewoźników jest Rozporządzenie (WE) nr 261/ 2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lutego 2004. O rekompensatę może występować każdy pasażer, który wykupił bilet lotniczy. Opóźnienie rejsu musi nastąpić z winy przewoźnika. Linie lotnicze nie płacą więc rekompensat, gdy przyczyną opóźnienia są czynniki niezależne od nich, np. mgła, klęska żywiołowa czy zamach terrorystyczny. Najczęstszą przyczyną opóźnienia, za którą przewoźnicy muszą płacić rekompensaty, są usterki samolotów. Aby zaistniała podstawa do wniesienia roszczenia wobec linii, opóźnienie musi być większe niż trzy godziny. Wysokość odszkodowania jest precyzyjnie ustalona i zależy od długości przelotu. Są...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail