Jak się zachowuje i czego oczekuje pokolenie millenialsów? To wbrew pozorom ważne pytanie, ponieważ jest to coraz ważniejsza grupa klientów. Również biur podróży.
W ostatnich latach pokolenie millenialsów jest często analizowane pod kątem swoich oczekiwań i zachowań. Ta grupa, zwana również generacją Y, to ludzie w wieku od 18 do 34 lat. Wkrótce staną się oni największą grupą klientów turystycznych. W wypadku Polski mówimy o grupie około 11 mln osób. Jest to liczba zbyt duża, aby ją zignorować, a wszystkie firmy z branży turystycznej muszą myśleć o strategii odpowiedniej dla tak dynamicznej grupy. Przedsiębiorcy, którzy chcieliby wykorzystać oczekiwania millenialsów, mają do zagospodarowania ogromny rynek. Ponad 80 proc. badanych zadeklarowało, że ma smartfon lub laptop z dostępem do mobilnego Internetu. Z kolei co drugi może pochwalić się posiadaniem tabletu. Generalnie tylko co setna badana osoba nie ma dostępu do żadnego z tego typu urządzeń. Blisko 40 proc. respondentów przyznało, że wysyła co najmniej 11 wiadomości dziennie. Pokazuje nam to skalę komunikacji tego pokolenia z użyciem technologii oraz jej wagę w codziennym życiu, w tym również w trakcie podróży. Chociaż oczekiwania te dotyczą przede wszystkim podróży prywatnych, to trzeba pamiętać, że są coraz częściej przenoszone na podróże służbowe.
Mobilni to nie tylko ruchliwi
Jak wynika z badania nt. mobilności wśród osób z pokolenia Y zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Volkswagen Financial Services, mobilność zyskuje nowy wymiar – zarówno znaczeniowy, jak i perspektywiczny. Na pierwszym miejscu znajduje się mobilność technologiczna i informacyjna. W dalszej kolejności młodzi ludzie kojarzą mobilność tradycyjnie jako możliwość swobodnego przemieszczania się i posiadanie samochodu. Zdecydowanie bycie mobilnym postrzegane jest jako wartość nie tylko pozytywna, ale także wysoce pożądana. Aż 90 proc. millenialsów deklaruje chęć bycia mobilnym. Współcześnie mobilność rozumiana jest przede wszystkim przez pryzmat nowoczesnych technologii. Najwięcej respondentów badania stwierdziło, że przez swoją mobilność rozumie posiadanie smartfona (29 proc.), dostępności, łączności i kontaktu z otaczającym światem (25 proc.) oraz konkretnie łącza...