Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.
 

 



Turyści Neckermanna wracają do kraju

2019-10-08

Wydatki poniesione do tej pory przez Mazowiecki Urząd Marszałkowski na dokończenie pobytu i powrót do kraju klientów biura Neckermann Polska wyniosły około 1 mln. zł. Urząd szacuje, że w sumie wyniosą one około 1,5 mln zł.

 Mazovia3

W momencie ogłoszenia niewypłacalności przez Neckermann Polska poza granicami kraju przebywało ok. 3600 osób. Marszałek województwa natychmiast uruchomił gwarancję ubezpieczeniową. Najważniejszym wyzwaniem było zabezpieczenie w wielu miejscach nieopłaconych hoteli, co pozwoliło turystom spokojnie kontynuować wypoczynek. Poza granicami kraju pozostało jeszcze ponad 20 osób.

Najwięcej turystów Neckermann Polska wybrało Grecję (ponad 800 osób), Turcję (ponad 400 osób), a także Hiszpanię, Maroko oraz Egipt. Część osób przebywała w egzotycznych miejscach typu Kuba, Indie, Mauritius, Katar czy Bali. W kolejnych dniach do kraju wróci ostatnia grupa ponad 20 turystów. Przebywają oni w Indiach, Grecji, Chorwacji, Hiszpanii, Bułgarii, Katarze, na Teneryfie i Kubie.

– Działania podejmowane w celu sprowadzenia turystów do kraju powoli dobiegają końca. Naszym najważniejszym zadaniem było zapewnienie bezpiecznego pobytu oraz powrotu i udało nam się to zrealizować – mówi wicemarszałek WiesławRaboszuk.

Najczęstszym problemem klientów Neckermanna Polska był brak opłaty za pobyt w hotelu, przez co kilkukrotnie dochodziło do nieprzyjemnych incydentów, jak zablokowanie dostępu do pokoju, zatrzymanie paszportów czy wezwanie policji. Kilkukrotnie zaszła też konieczność interwencji służb dyplomatycznych.

– Niestety w tak dynamicznej sytuacji jaką jest upadek biura podróży, pojawiają się różnego typu problemy. Zawsze niewiadomą jest to, jak zachowają się hotelarze. Również i tym razem mieliśmy sygnały, że niektórzy próbowali obarczyć kosztami turystów pomimo tego, że zostali wcześniej poinformowani przez nas o przejęciu zobowiązań– podkreśla Izabela Stelmańska dyrektor departamentu kultury, promocji i turystyki urzędu marszałkowskiego.

Turyści mieli również czasami problem z transferem na lotnisko. Sporadycznie zachodziła konieczność zmiany lotu powrotnego i miasta docelowego. Najczęściej samoloty powrotne lądowały na lotnisku w Warszawie oraz w Katowicach.

– Środki z gwarancji powinny być wystarczające. My ze swojej strony na utrzymanie turystów na miejscu wydaliśmy już około 1 mln zł. Wiemy też, że na roszczenia ubezpieczyciel przeznaczył około 3,5 mln zł– dodaje IzabelaStelmańska. – Pamiętajmy, aby przed zakupem wycieczki i wyczekiwanym wyjazdem sprawdzić nie tylko organizatora naszych wakacji, ale też dobrze przeczytać umowę czy zweryfikować warunki ubezpieczenia. Warto też wiedzieć pod jakimi numerami telefonu możemy uzyskać pomoc w razie komplikacji. Pozwoli nam to uniknąć niepotrzebnego stresu czy nieprzyjemnych sytuacji podczas wypoczynku

 

 


Polecamy

Polecamy także:

Mandoria - nowy park rozrywki pod Łodzią
Czy istnieje przepis na stworzenie parku rozrywki atrakcyjnego zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci? Powstająca tuż obok Łodzi Mandoria Miasto Przygód udowodni,...

Ośrodek Słotwiny Arena – rozpoczyna sezon narciarski
W Beskidzie Sądeckim aura sprzyja narciarzom, więc ośrodek rusza jako jeden z pierwszych w Polsce, armatki pracują pełną parą, a narciarze cieszą się pierwszymi...

Certyfikaty POT 2019 wręczone!
Po raz siedemnasty zostały przyznane Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej – najważniejsze nagrody w branży turystycznej. Polska Organizacja Turystyczna...

Travel Meetings Krakow Malopolska #TMKM2019
W dniach 3-5 grudnia br. w Krakowie odbędzie się Travel Meetings Krakow Malopolska #TMKM2019, wydarzenie skierowane jest do szerokiego grona branży turystycznej....

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności