dowozy

Wzrost rynku delivery pociąga za sobą profesjonalizację gastronomii

2020-07-10

Rosnący rynek delivery przekonuje coraz więcej lokali do uruchomienia dostaw i poświęcenia im co najmniej takiej uwagi, jak działalności stacjonarnej. Oczekiwania klientów potrafią spełnić te restauracje, które stawiają na innowacje i elastyczność w ofercie i obsłudze zamówień na dowóz. 

Ilustracja I

Jeszcze w 2015 roku serwis Pyszne.pl szacował wartość rynku delivery na 200 mln złotych. Podstawowym kanałem składania zamówień był wówczas telefon, a udział online wynosił poniżej 13%. Przewidywano, że do roku 2020 wzrośnie on do 30%. Wyniki przekroczyły jednak oczekiwania. Obecnie online składanych jest 45% wszystkich zamówień jedzenia z restauracji, a rynek delivery w Polsce jest wyceniany na 1,6 mld EUR .
Jak pokazuje Raport Food Trendów Pyszne.pl, powstanie serwisów i aplikacji do zamawiania jedzenia online było najważniejszym wydarzeniem kształtującym rynek kulinarny w Polsce w ciągu ostatniej dekady. Odpowiedź tę wskazało najwięcej, bo aż 41% respondentów. Na drugi plan zeszło nawet zdobycie przez polską restaurację pierwszej w historii gwiazdki Michelin, zaznaczone przez 23% badanych.
Rynek delivery w Polsce kształtował się powoli. Początkowo dowozy były kojarzone głównie z pizzeriami. Dlatego też restauracje nie od razu dostrzegły drzemiący w dostawach potencjał.
- Z serwisem do zamawiania jedzenia online zetknęliśmy się z moim wspólnikiem po raz pierwszy w Niemczech. W Polsce, nawet gdy pojawiły się pierwsze rozwiązania tego typu, w tym Pyszne.pl, przyjmowanie zamówień online wydawało się wielu polskim restauratorom stosunkowo abstrakcyjnym rozwiązaniem, rodem z odległej przyszłości. Niektórzy nie wierzyli, że zamawianie online kiedykolwiek przyjmie się na wielką skalę – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający serwisu Pyszne.pl.

Przełomowy moment rynku delivery w Polsce

Wyniki mówiły jednak same za siebie. Konkurencja rosła, a pojawiające się nowe serwisy do zamawiania jedzenia starały się uszczknąć dla siebie jak największą część rynku, mając ambicje skupienia wokół siebie jak najszerszego grona restauratorów i stałych klientów.

–...


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail