Zaufanie do Niemiec jako marki turystycznej było podstawą optymistycznych nastrojów podczas największych targów turystyki przyjazdowej do Niemiec – Germany Travel Mart 2021 (GTM). Badanie wśród klientów z 27 krajów wykazało oczekiwania na ożywienie niemieckiej turystyki przyjazdowej.
Około 1/3 kluczowych klientów z międzynarodowej branży turystycznej, którzy zarejestrowali się na GTM, wzięło udział w ankiecie internetowej przeprowadzonej przez Niemiecką Centralę Turystyki w celu analizy nastrojów i oczekiwań branży. 95 proc. ankietowanych zakłada, że Niemcy jako kierunek turystyczny będą po kryzysie co najmniej tak samo atrakcyjne dla odwiedzających, jak przed pandemią. 38 proc. menedżerów turystyki biorących udział w GTM zakłada, że w nadchodzącym roku branża powróci do poziomu sprzed kryzysu, a ponad jedna trzecia uważa, że najpóźniej do 2023 r. osiągnie poziom z 2019 r. Fazie ożywienia sprzyja wyjątkowo wysoka ocena oferty turystycznej w Niemczech. Przede wszystkim uwagę zwraca temat zrównoważonego rozwoju: 84 proc. uznaje jakość zrównoważonych produktów w Niemczech za dobrą/bardzo dobrą. Najlepszymi opiniami cieszą się też oferty oparte na rozwiązaniach wirtualnych: 93 proc. kluczowych klientów ocenia dostępne treści cyfrowe jako dobre/bardzo dobre. Targi turystyki przyjazdowej do Niemiec GTM 2021 w formie wirtualnej odbyły się 27-29 kwietnia. Wzięło w nich udział około 250 niemieckich dostawców i 480 kupujących z biur podróży z całego świata. Krajem partnerskim GTM 2021 była Meklemburgia-Pomorze Przednie. Ten położony na północnym wschodzie Niemiec kraj związkowy oferuje wiele atrakcji turystycznych dla gości zagranicznych. Wybrzeże Morza Bałtyckiego, Pojezierze Meklemburskie, zabytki wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, miasta hanzeatyckie i stolica Schwerin z zespołem zamkowym – to tylko niektóre z nich. „10 powodów do odkrycia Meklemburgii-Pomorza Przedniego” było jednym z przewodnich tematów webinarium, podczas którego kraj partnerski zaprezentował się kluczowym klientom w pierwszym dniu warsztatów.