Niemiecka turystyka podsumowała ostatni, trudny pandemiczny czas i podejmuje działania, by odbudować się po pandemii. Pomóc mają w tym m.in. kampanie promocyjne, również na polskim rynku, który jest dla branży turystycznej naszych zachodnich sąsiadów bardzo ważny
Choć gospodarka niemiecka należy do najlepiej rozwiniętych na świecie, to turystyka wciąż odgrywa w niej bardzo ważną rolę. Jak wynika z oficjalnych danych, ta gałąź gospodarki odpowiada za około 3,9 proc. PKB. Dla porównania warto powiedzieć, że produkcja samochodów przynosi 4,4 proc. PKB, a przemysł maszynowy, będący jedną z wizytówek niemieckiej gospodarki, generuje 3,5 proc. PKB. Rok 2019 był rekordowym (10. z rzędu) rokiem dla turystyki niemieckiej. Zanotowano wówczas 89,9 mln noclegów wykupionych przez zagranicznych turystów. W roku 2018 liczba takich noclegów wynosiła 87,7 mln. Wzrost więc w roku 2019 w stosunku do 2018 wynosił 2,6 proc. Wszystko wskazywało na to, że w roku 2020 bez problemu zostałaby przekroczona liczba 90 mln noclegów. Niestety pandemia spowodowała gwałtowne załamanie, które wyniosło aż 64,4 proc. Polscy turyści w Niemczech Podobnie jak ogólna liczba noclegów wykupionych przez zagranicznych turystów, intensywnie, a nawet w wielu latach intensywniej, rosła liczba noclegów sprzedanych polskim turystom. W latach 2010-2019 wzrost ten wyniósł aż 150 proc., by osiągnąć liczbę 3,5 mln w roku 2019. Rok 2020 oczywiście przyniósł załamanie również w liczbie odwiedzin z Polski. Spadek ten wyniósł 35 proc., był więc jednak niemal o połowę mniejszy niż w przypadku całego rynku turystyki przyjazdowej. Noclegów polskich gości było 2,2 mln, co jest poziomem zanotowanym w roku 2013. Ten rok ma szanse być bardzo dobrym, jeśli chodzi o podróże do Niemiec. Jak wynika z badań CBOS, Niemcy w tym roku, według deklaracji Polaków, będą drugim najpopularniejszym po Chorwacji celem wyjazdów – zamierza go odwiedzić (z przynajmniej dwoma noclegami) 13 proc. ankietowanych (Chorwację – 15 proc.). Kraj za Odrą wyprzedza nawet niezwykle popularną Grecję (trzecie miejsce i 12 proc. deklaracji wyjazdu). Kim jest statystyczny polski turysta? W sumie to wyjątkowo atrakcyjna, z punktu widzenia biznesu turystycznego, osoba. Ma 40 lat i w 53 proc. przypadków podróżuje z dziećmi w wieku...