Komunikacja mobilna niezbędna w czasach restrykcji

Uruchomienie paszportów szczepionkowych sprawiło, że telefony, na których je wyświetlamy, to najważniejszy element wakacyjnego bagażu.

 Branża turystyczna także stawia na komunikację mobilną. Aplikacje i powiadomienia dają nam poczucie kontroli nad sytuacją, pozwalając zwiedzać świat prawie jak przed pandemią. Dane agencji Sensor Tower pokazują, że u progu wakacji liczba pobrań aplikacji turystycznych w USA skoczyła aż o 139 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Apki linii lotniczych instalowano w telefonach aż czterokrotnie częściej niż rok temu, poprawiając nawet wynik z 2019 r. W Polsce jest podobnie - liczba pobrań aplikacji turystycznych utrzymuje się już na poziomie 75 proc. stanu sprzed dwóch lat, czyli z ostatnich wakacji przed pandemią. Certyfikat ma formę kodu QR, który można wydrukować, ale domyślnym i zalecanym sposobem jest okazywanie go za pomocą smartfona i zainstalowanej w nim specjalnej aplikacji mobilnej. Również w Polsce technologie mobilne stały się podstawą formy wsparcia dla branży hotelarskiej, jakim jest Polski Bon Turystyczny. Przy generowaniu bonu turystycznego należy podać swój numer telefonu, tak aby przyjmujący płatność hotelarz miał pewność, że posługuje się nim właściwa osoba. Weryfikacja odbywa się za pomocą kodu, który turysta otrzymuje w wiadomości SMS podczas rejestracji w hotelu. Na podanie go recepcjoniście turysta ma dwie minuty. Ustawienie tak krótkiego limitu czasu pokazuje, że twórcy systemu mają duże zaufanie do szybkości i sprawności technologii opartej o zautomatyzowane SMS-y. - Zasady podróżowania do innych krajów wciąż mogą zmienić się z dnia na dzień, ale dzięki telefonowi wszystkie informacje mamy pod ręką w jednym miejscu, a powiadomienia SMS przychodzą najszybciej, nawet bez połączenia z Internetem - zauważa Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI. 


Wydanie: 8/2021, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail