FlixBus podsumował lato

W okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia zielone autobusy przewoźnika przejechały ponad 10 mln km, a liczba pasażerów w stosunku do lata 2020 r. wzrosła o 40 proc.

 Letnia oferta FlixBus Polska obejmowała ponad 200 kierunków, spośród których połowę stanowiły połączenia krajowe. Linie kursujące w czasie wakacji obsługiwane były przez 32 partnerów autobusowych współpracujących z FlixBusem. – Pod względem wielkości nasza siatka w minionym sezonie wakacyjnym była na poziomie 90 proc. tej sprzed pandemii, czyli lata 2019 r. Co przy tym istotne, w tym roku udostępniliśmy znacznie więcej kierunków niż w 2019, natomiast część połączeń była realizowanych z mniejszą częstotliwością – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich. – Ponad 10 mln km przejechanych we współpracy z naszymi partnerami oznacza aż 14 mln zł wpływu do budżetu państwa z tytułu należnych opłat i podatków. Te liczby są mocnym poparciem faktu, że wsparcie w odbudowie usług transportowych jest bardzo istotne nie tylko dla branży, która jeszcze długo będzie odczuwać skutki pandemii, ale i dla realnych korzyści krajowej gospodarki – wskazuje. Spośród 200 miast dostępnych w ofercie FlixBus Polska, pasażerowie w tym roku zdecydowanie chętniej wybierali kierunki krajowe. Największym zainteresowaniem cieszyły się miasta takie jak Szczecin, Zakopane, Poznań, Kraków, Gdańsk, Warszawa, Łódź, Wrocław i Lublin, a w przypadku linii sezonowych – Kołobrzeg, Stegna, Mielno i Władysławowo. Wśród zagranicznych kierunków najpopularniejsze okazały się Berlin, Praga, Wilno, Paryż, Brno, Wiedeń i Budapeszt. FlixBus już z początkiem września rozpoczął optymalizację oferty, przygotowując się na sezon jesienno-zimowy. Siatka połączeń od października będzie mniejsza o około 30 proc. w porównaniu z ofertą letnią.


Wydanie: 9/2021, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail