FlixMobility przejmuje Greyhound w USA

FlixMobility, globalny dostawca usług FlixBus i FlixTrain, ogłosił dziś przejęcie Greyhound Lines, największego dostawcy dalekobieżnych przewozów autobusowych w Stanach Zjednoczonych, od First Group plc

. Globalna sieć połączeń FlixBusa oferuje ponad 2,5 tys. kierunków w 36 krajach poza USA, obsługując 400 tys. połączeń dziennie. Greyhound łączy obecnie około 2,4 tys. miejsc w Ameryce Północnej, obsługując prawie 16 mln pasażerów rocznie. Autobusy dalekobieżne mają kluczowe znaczenie dla rewolucji w zakresie zrównoważonej mobilności na całym świecie dzięki ich świetnej wydajności środowiskowej w zakresie emisji CO2. Ostatnia runda finansowania FlixMobility jest wyraźnym dowodem zaangażowania firmy w ekologiczną przyszłość.

k10rt 362165 126250

Dzięki przejęciu firmy Greyhound, FlixMobility znacznie przybliża się do realizacji swojej wizji ekologicznego i przystępnego cenowo podróżowania, dostępnego dla każdego. – Konsumenci w całej Ameryce Północnej coraz częściej poszukują niedrogich, wygodnych i zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności. Atrakcyjna oferta sprawi, że znacznie więcej podróżnych zrezygnuje z prywatnych samochodów na rzecz wspólnych przejazdów autobusami międzymiastowymi. FlixBus i Greyhound wspólnie odpowiadają na to rosnące zapotrzebowanie.

Jako że nasza firma wciąż podnosi się po skutkach pandemii, będziemy powielać dotychczasowy sukces, który osiągnęliśmy w 37 krajach dzięki naszemu innowacyjnemu i zorientowanemu na klienta podejściu – komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility. – Nieustanna ekspansja naszej sieci poprzez zawieranie partnerstw i przejęcia zawsze była integralną częścią naszej strategii rozwoju w celu budowania globalnej obecności. Przejęcie firmy Greyhound jest ogromnym krokiem naprzód i wzmacnia pozycję FlixBusa w USA. Zespoły FlixBusa i Greyhound mają wspólną wizję, aby inteligentna, atrakcyjna cenowo i zrównoważona mobilność była dostępna dla wszystkich – dodaje Jochen Engert, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility. W ciągu ostatnich ośmiu lat firma odniosła znaczny sukces – FlixBus urósł do rangi największej międzymiastowej sieci autobusowej w Europie, przewożąc w 2019 r. ponad 62 mln pasażerów. Przejęcie linii Greyhound oznacza przełom w strategii globalnej ekspansji FlixMobility, która jest kluczowym czynnikiem przyszłego wzrostu firmy. FlixBus USA rozpoczął działalność w 2018 r., oferując połączenia na całym południowym zachodzie, w tym do Los Angeles (Kalifornia), Las Vegas (Nevada) i Phoenix (Arizona). Od tego czasu firma rozszerzyła swoją działalność, aby ułatwić podróże między kolejnymi miastami na południowym zachodzie, południu, północnym wschodzie i północnym zachodzie Pacyfiku.


Wydanie: 10/2021, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail