trendy

Branża restauracyjna z apetytem na bezpieczeństwo

2022-03-01

Według najnowszych danych GUS, w lutym tego roku branża gastronomiczna nadal klasyfikuje skutki sytuacji pandemicznej jako poważne i zagrażające stabilności firmy (75%). Co więcej, właściciele lokali spodziewają się także dalszego obniżenia zainteresowania ofertą (-26,6%) i w 52% oceniają, że jeśli aktualne obostrzenia zostałyby z nami na zawsze, ich firma zakończyłaby działalność w ciągu 2-3 miesięcy. Co może zachęcić klientów do wizyty w restauracjach na nowo? 65% Polaków przyznaje, że nadłoży drogi, by trafić do lokalu, jeśli tylko ten zaoferuje odpowiednią technologię na powitanie.

1

Jak wynika z badań Adyen Retail Report, 62% konsumentów zwraca uwagę na zachowanie zasad higieny podczas korzystania z terminali płatniczych i preferuje bezdotykowe metody płatności – jest to największy odsetek wśród badanych krajów. Co więcej, aż 67% (ponownie najwyższy wynik) wybierze miejsca, w których właściciele zapewnią im maksymalną wygodę w robieniu zakupów, w połączeniu z technologią ograniczającą kontakt międzyludzki (65%). Jakimi innowacjami właściciele placówek z sektora gastronomii przyciągną uwagę klienta w nadchodzących miesiącach?

Kody QR

W miarę rozwoju pandemii,kody QR stały się wszechstronnym narzędziem służącym do zapewniania klientom lepszych doświadczeń – jednak nie wszędzie. W porównaniu do rynków zagranicznych, kody QR w Polsce przyjmują się dosyć powolnie, choć na taką opcje oznaczenia coraz częściej decydują się już muzea, punkty medyczne i niektóre lokale gastronomiczne. Dla dużej części społeczeństwa kody są jednak nadal znane jedynie w kontekście certyfikatów szczepień. To z kolei dobry przykład tego, że zainteresowanie tą technologią będzie rosnąć – powstaje coraz więcej powodów, by jej używać. Biorąc pod uwagę, że smartfon pozwalający na skorzystanie z kodu posiada 78%


Polecamy
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail