hotele

a&o Hostels – pierwsze półrocze prawie jak w 2019

2022-08-10

W pierwszej połowie roku, a&o odnotowało również coraz więcej rezerwacji grupowych i rodzinnych. Sieć została oceniona w badaniu rynku przez Service Value i Bild Am Sonntag: W szczególności rodziny są „bardzo zadowolone” z wydajności i usług a&o.

 AO

Fot: pokój rodzinny w a&o Berlin Kolumbus (Photo: a&o).

– „Liczby przypominają rok 2019”, podsumowuje dyrektor generalny Oliver Winter, „prawie wyrównaliśmy ówczesne liczby – to doskonałe wyniki i pewny sygnał na drugą połowę roku”. Ponad 2500 telefonów dziennie na infolinię rezerwacji, 80-procentowy wzrost liczby odwiedzających stronę aohostels.com w okresie od maja do czerwca oraz średnie obłożenie pokoi około 74% w maju i 85% w czerwcu to wyniki z pierwszego półrocza 2022 roku „jednego z najlepszych w historii naszej firmy”.

„Szczególnie w przypadku rezerwacji grupowych i rodzinnych, a&o odnotowuje dwucyfrowy wzrost w porównaniu z 2019 r. Spodziewane przychody w tym roku wyniosą od 140 do 160 mln euro”, szacuje Oliver Winter, który założył a&o 22 lata temu w Berlinie-Friedrichshain. Pod warunkiem, że „pandemia koronawirusa nie wywoła żadnych znaczących ograniczeń następnej jesieni i zimy”. Jednak Winter nie spodziewa się, że tak się stanie: „Koronawirus nadal będzie nas ograniczać, ale znaleźliśmy również sposoby, aby skutecznie poradzić sobie z tym wyzwaniem”. Specjalne środki bezpieczeństwa i higieny zostaną utrzymane, a oferta cyfrowa będzie dalej rozszerzana. Obejmuje ona na przykład samodzielne lub mobilne zameldowanie, cyfrowe zameldowanie na śniadanie lub cyfrowy klucz do pokoju.

a&o stale rozbudowuje zespół

Aplikowanie przy użyciu smartfona, umowa o pracę na czas nieokreślony, uczestnictwo w akademii online i znajomość języka niemieckiego nie są już warunkami pracy na recepcji: „Zmieniliśmy i dodaliśmy kilka rzeczy”, wyjaśnia Oliver Winter, „abyśmy byli jako pracodawca jeszcze bardziej atrakcyjni – opinie na ten temat są bardzo pozytywne.” Od początku roku podpisaliśmy ponad 400 nowych umów o pracę. Rekrutacja trwa. „Jesteśmy pionierami, jeśli chodzi o cyfryzację i obsługę gości – logiczne jest, że teraz dostosowujemy również procesy rekrutacyjne do potrzeb kandydatów i branży”, kontynuuje Winter, „mamy rozwiązania na niedobór personelu i myślimy nie szablonowo."

 

Sieć a&o nadal rośnie w największych miastach Europy

W Warszawie, Budapeszcie, Kopenhadze, Edynburgu i Rotterdamie a&o od 2020 roku otworzyło jeszcze pięć obiektów, co daje łącznie 40 hosteli w 25 miastach i dziewięciu krajach europejskich. Wysoko na liście ekspansji znajdują się Wielka Brytania, Włochy, Benelux oraz region DACH; ponadto firma ma na oku Irlandię i Francję, a także Rzym czy Ateny. Oliver Winter: „Bardziej niż kiedykolwiek polegamy na przejęciach istniejących obiektów, nie tylko w celu znacznego przedłużenia żywotności nieruchomości”. Celem firmy jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 do 2025 roku.

About a&o Hostels

a&o zostało założone w 2000 roku przez Olivera Wintera i obecnie prowadzi 40 hosteli w 25 miastach i dziewięciu krajach europejskich. Grupa docelowa a&o jest zróżnicowana: należą do niej turyści, podróżujący w pojedynkę, rodziny, grupy szkolne i kluby. Wzrasta również liczba osób podróżujących służbowo i seniorów. Pierwszy obiekt w Wielkiej Brytanii - a&o Edinburgh City został otwarty w lipcu 2021 r. W 2020 r. dodano trzy nowe lokalizacje: pierwsze obiekty otworzono w Polsce, a&o Warszawa i na Węgrzech, a&o Budapest; a drugi obiekt w Kopenhadze. Z około 28 000 łóżek i około 3 milionami noclegów w pandemicznym roku 2021 (2020: 2,5 miliona noclegów), a&o odnotowało sprzedaż na poziomie około 70 milionów euro (2021: 64 miliony euro; 2019: ponad 165 milionów euro). Celem a&o jest do 2025 r. stać się europejską „bezemisyjną siecią hosteli”. Od 2017 r. amerykański inwestor TPG Real Estate jest właścicielem a&o. Firmą nadal zarządza założyciel.

 


Aktualności

To też może Cię zainteresować







W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail