Ostatni kwartał bieżącego roku — dla większości konsumentów — upłynie pod znakiem przygotowań do zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. I chociaż tradycyjnie jest to czas, kiedy pozwalamy sobie na więcej luksusu, a tym samym mniej oszczędności, to w tym roku spodziewać się można, że na wszystkie decyzje zakupowe wpływ będzie miała globalna sytuacja ekonomiczna. Jak na tę nową rzeczywistość zareaguje branża food delivery? Czy wykorzysta nadarzające się okazje? Czy w zbliżającym się kwartale zaoferuje konsumentom nowe, odpowiadające ich potrzebom, rozwiązania?
W kolejnej odsłonie cyklu #FoodTrends przyjrzymy się temu, jak czynniki zewnętrzne wpływające na decyzje konsumentów, przełożą się na branżę gastronomiczną oraz jak na tę sytuację odpowie sektor food delivery. Co nas zatem czeka w ostatnim kwartale 2022 roku?
Oszczędzanie – czyli renesans smart shoppingu
Obecna, globalna, sytuacja ekonomiczna niewątpliwie spowoduje, że najbliższy kwartał, który zdominuje temat zbliżających się świąt, upłynie nam pod hasłem oszczędzania. Nie oznacza to jednak, że zrezygnujemy z odrobiny luksusu, która jest wyznacznikiem tego okresu. Zatem, żeby zaspokoić swoje potrzeby, nie rujnując przy tym budżetów domowych, jeszcze bardziej zwrócimy się w stronę idei smart shoppingu. Spodziewać się jednak można, że będziemy ją projektowali na więcej niż dotychczas obszarów, chociażby optymalizując liczbę wizyt w sklepach lub też zupełnie z nich rezygnując. Zmieni się również katalog świątecznych zakupów robionych online. W ostatnim kwartale tego roku, obok prezentów, częściej pojawiały się w nim będą zakupy spożywcze. A co w tym obszarze oferuje branża delivery? Poza platformami, na których można dokonać kompleksowych zakupów i co ważne korzystać z okazjonalnych lub stałych promocji, rozwijały się będą nowe usługi. Jedną z nich jest Wolt Drive, którą...